The Facedancers (Lobotomy), US - Facedanders (1972, Psych Prog Jazz / Rock)
Michael Loy, bracia - Barry i Dale Armour i dwaj przyjaciele z grupy The One Eyed Jacks - Roger
Kelley (znany także jako Kelley Moko czy Kelley Rodgers, pod koniec lat 60-tych przeniósł się
z Chapel Hill - Północna Karolina do Filadelfii, gdzie, m.in. występował w grupie - trio o nazwie
Kelley, Bloom & Dwight, a wcześniej jeden z liderów popularnej w Północnej Karolinie grupy
The One Eyed Jacks, która podobno była pierwszym białym zespołem który zagrał w Aloha Club w
Carrboro, NC) i Warren Bloom (znany także jako Scats Bloom, pochodzący z Fairfield, Connecticut,
przygodę z muzyką rozpoczął w zespołach studenckich w czasie edukacji na University Of North
Carolina - zaliczając pierwszy występ na imprezie akademickiej w 1964 roku, później był wokalistą
The One Eyed Jacks, a jego idolem był Paul Butterfield - którego miał okazję spotkać później
niedługo przed tragiczną śmiercią tego wielkiego artysty, występował także w grupie o nazwie
The Magoochi Bowling Team - zaliczając z tą grupą pierwszą, profesjonalną sesję nagraniową w
roku 1967, do Filadelfii przeniósł się pod koniec lata 1967 roku, gdzie, m.in. występował w trio
Kelley, Bloom & Dwight).
Grupa Lobotomy, dość szybko stała się ulubieńcem lokalnej społeczności, do czego na pewno
przyczyniły się wspólne koncerty (support) z tak uznanymi gwiazdami, jak : Velvet Underground,
Iggy Pop & The Stooges czy New York Dolls.
Nie skorzystała z możliwości podpisania kontraktu (podobno za namową ich prawnika - Jeff Laytin,
który określił, że jest on niekorzystny dla zespołu) z Sire Records reprezentowaną przez - Seymour
Stein i Richie Gotteher.
Wszyscy członkowie zespołu (w tym czasie) byli bardzo zżyci ze sobą, stanowili jedność.
Wspólnie zamieszkali, w starym (100-letnim) domu w Drexel Hill, Pensylwania - często zapraszając
do niego innych muzyków z Filadelfii i okolic na wspólne muzykowanie i imprezowanie.
Nieformalnym managerem grupy był George Meier (nie chciał być publicznie kojarzonym z zespołem) - bardzo wpływowa postać w świecie muzyki.
Nawiązanie współpracy z Paramount Records wiązało się także z koniecznością zmiany nazwy.
Formalnie zaczęto używać nazwy - The Facedancers. W niedługim czasie (rok 1972) grupa
nagrała materiał na pierwszą (jedyną) płytę w Blue Rock Studios w New York (Soho), co podobno
zajęło im 100 godzin. Album - "Facedancers" wydany przez Paramount Records (PAS - 6039, US)
ukazał się w drugiej dekadzie 1972 roku (trochę zamieszania co do daty wydawnictwa wprowadził
zapis na płycie i okładce albumu - wykazując z jednej strony rok 1972, a z drugiej 1973).
Producentem nagrań był Teo Marcero (legendarny promotor Milesa Davisa, zm.19.02.2008r.)
Mimo dość pochlebnych recenzji w lokalnej prasie ("Philadelphia Inquirer" - autorstwa Jim Quinn)
zespół w niedługim czasie rozwiązał się.
Powód takiej decyzji był dość złożony, ale tym co ostatecznie przesądziło był fakt, że członkowie
zespołu coraz bardziej oddalali się od siebie (kiedyś stanowili jedność), zamiast samych siebie
zaczęli słuchać ludzi z "zewnątrz" - może było to korzystne dla jednostki ale nie dla zespołu (jako
całości).
The Facedancers (Lobotomy), US - "Facedancers" (1972, Paramount Records, PAS-6039, US)
1A Little Waterfall
2A Dreamer's Lullabye
3A Nightmare
4A Jewels
1B Let The Music Set You Free
2B Children
3B Beta
Barry Armour - bass, guitar
Dale Armour - flute, organ, guitar, vocals
Michael Loy - drums, percussion
Warren Bloom (Scats Bloom) - lead vocals, harmonica, percussion
Roger Kelley (Kelley Moko) - lead guitar, vocals
Producer - Teo Macero
http://www.dailymotion.com/video/x3n9v7x_the-facedancers-lobotomy-dreamer-s-lullabye-1972_music
http://www.dailymotion.com/video/x3n9v6e_the-facedancers-lobotomy-little-waterfall-1972_music
http://www.dailymotion.com/video/x3nak28_the-facedancers-lobotomy-let-the-music-set-you-free-1972_music
http://www.dailymotion.com/video/x3n9vll_the-facedancers-lobotomy-children-1972_music
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz