Jam (UK / France) - "From The Road" (1976, Psych Folk / Blues)
Koniec roku to cas wyjątkowy. Chciałbym aby był także wyjątkowy na moim blogu.
Wybór padł na duet niedocenionych "podróżników" - Jam, którego utwory zawarte na jedynym
wydawnictwie - płyta "From The Road" (tytuł adekwatny do ich stylu życia) - na długo
zapadają w pamięci.
Około 1976r. - duet Jam :
- Brytyjczyk Michael Green
- Francuz Jacques N. Leglise,
zawitał do Holandii. Dzięki organizacyjno-finansowej pomocy ze strony Jan'a de Kroon z Gulpen,
muzycy znaleźli "lokum" w prowincji Limburg (m.in. występy w folk pub "Warm en Still"), nagrali
album (Tonstudio 65 w Köln) - "From The Road" - wydany (Private Press - JNL-261252-A/B,
Netherlands) w 1976r. w nakładzie 500 egzemplarzy.
W niedługim czasie (po wydaniu album) - wyruszyli dalej ... w drogę. Podobno "odnaleźli się"
w US - tutaj ślad po muzykach się urywa. Jakie były ich dalsze losy tego nie wiadomo.
Jam (UK / France) - "From The Road" (1976, Private Press - JNL-261252-A/B, Netherlands)
A1 Road Song A2 Resolution
B1 Evil B2 Slap-Happy
Michael Green - vocal, blues harp Jacques N. Leglise - acoustic guitar
Music - Jacques N. Leglise Lyrics - Michael Green Produced - Jacques N. Leglise
Dla wszystkich moich Czytelników - Wszystkiego najlepszego w 2018 roku
Castle (Colorado - US, Psych Rock) - nieznane zespoły
Grupa Castle pochodziła z Colorado (US). Przypuszczalnie członkami tej formacji byli, m.in. :
- Tom Bung (Thomas Lavane Bung z Fort Collins, CO, ur. 04.08. 1950r.)
- Terry Grant.
To właśnie ich kompozycje :
- "The Wizard"
- "Freedom Song #533",
znalazły się na singlu wydanym na koniec września 1970r. (Private Press - Mountain Records,
M-101, US).
Alexander Lucas (Sweden, Heavy Psych - Prog Rock) - mało znane zespoły
Trio Alexander Lucas (nazwa utworzona z imion dwóch członków zespołu) powstało pod koniec
1972 lub na początku 1973r. na "zgliszczach" lokalnej formacji Juso z Nacka (ok. 15 km od
Sztokholmu), założonej w 1968r. przez wokalistę - Magnus Uggla (Per Allan Magnus Claësson Uggla, ur. 18.06. 1954r.).
Po czterech latach grania "bez sukces" odszedł (według innych źródeł został wyrzucony) Magnus
Uggla, który po rozwodzie rodziców wyjechał z Nacka wraz z ojcem.
Grupa została zreformowana - jako trio :
- Benna Sörman - drums, backing vocals (ex - Juso, pochodzący z Saltsjö-Duvnäs, obecnie mieszka w Hiszpanii) - Lucas Ekström - bass, backing vocals (najprawdopodobniej także były członek Juso) - Claes "Alexander" von Post - guitar, lead vocals, przyjęła nazwę Alexander Lucas. Kwintesencją stylu, sporych możliwości kompozytorskich i dobrego warsztatu wokalno-instrumentalnego - był singiel : - "Speed" - "Svarta Skogen (Black Forest)", wydany w 1973r. na etykiecie Efel Records (SEF - 89, Sweden) - ultra rzadkie, poszukiwane wydawnictwo.
Syndicate (Wisconsin - US, Garage, Psych Rock) - mało znane zespoły
Zespół założony około 1965r. w Oshkosh (Wisconsin, US) pod nazwą The Cobblers - pierwotnie w
składzie :
- Bob Weisheipl - bass (Robert Weisheipl z Oshkosh, ur. 29.08. 1947)
- Bob Misky - drums (Robert J. Misky z Oshkosh, ur. 06.02. 1948, znany także jako Big City Bob)
- Pat (Patk) Nugent - lead guitar (Patrick Joseph Nugent z Oshkosh, ur. w 1948r.)
- Ron Spanbauer - vocal (Ronald M. Spanbauer z Oshkosh, ur. 21.04. 1947).
W 1966r. The Cobblers wydali singiel :
- "Smokin' At The Half Note"
- "Maybe I Love You"
(Studio City Records - Minneapolis, MN, SC 1060, US)
Około 1967 grupa występowała pod nazwą The Syndicate Of Sounds, by następnie skrócić nazwę
do - Syndicate.
W 1968r. pod nazwą Syndicate, wydała drugi singiel :
- "Next 21st Of May"
- "My Baby Kicked The Bucket"
(Tee Pee Records - Appleton, WI, T45-45 T45-46 834T-2954, US).
Oprócz wymienionych muzyków w zespole występował także :
- Mike Meidl - rhythm guitar (Michael G. Meidl z Oshkosh, ur. 15.02. 1947),
oraz (najprawdopodobniej) - gitarzysta Mike Christus (pochodzący z Fond du Lac, WI)
Mammouth (France, Hard - Prog Rock) - mało znane zespoły
Pierwotna nazwa zespołu to Pictures Of Life - kwintet powstały w 1969r. w Reims (France) - w
składzie :
- Charles Delaforge - keyboards
- Jean-Jacques Gellée - vocal - Michel Buvelot - bass - Alphonse Fernandez - drums - Daniel Baldelli - lead guitar. Skład ten nie przetrwał długo. Jeszcze tego samego roku (1969) odeszli : Baldelli, Fernandez, Buvelot, a na ich miejsce pozyskano : - Dominique Ruiz - lead guitar - Alain Clarel - drums - Jean-François Petit-Claude - bass.
Pod koniec 1970r. dalsze zmiany personalne spowodowały dołączenie do zespołu :
- Bernard Gambier - bass
- Robert de Toffoli - drums,
a kilka miesięcy później zostały "wymienione" dwa kolejne ogniwa - klawiszowiec i ostatni członek
pierwotnego składu : wokalista Jean-Jacques Gellée. W ich miejsce grupę zasilili dwaj byli członkowie formacji Undertakers z Troyes : - Denis Bourhis - keyboards - Alain Musnier - vocal. Pod nazwą Pictures Of Life ukazał się jeden singiel : - "Droopy" / "Girl In Love" - wydany w 1971r. Około 1972r. grupa pozyskała profesjonalnego menedżera, który załatwił kontrakt z United Artists Records. Zgodnie z zaleceniem szefostwa francuskiego oddziału wytwórni (Eddy Adamis) zespół zmienił nazwę na Mammouth. W składzie : Ruiz, Gambier, de Toffoli, Musnier, Bourhis - w 1972r. nagrał i wydał singiel : - "Je Peux Mourir" - "The Old Guy" (1972, United Artists, UP 35.225, France)
Niestety brak odpowiedniej promocji - wsparcia finansowego, a także zamieszanie ze zmianą nazwy zespołu (Mammouth - zupełnie anonimowa nazwa) - wszystkie te czynniki wpłynęły niekorzystnie na dalszą działalność zespołu, która została zakończona około 1973r. Warto dodać, że w 1970r. (Pictures Of Life) zespół wystąpił (kwiecień 1970) w znanym paryskim klubie "Golf - Drouot", a także na Festival Popanalia w Biet (sierpień 1970). Ponadto, wziął udział w programie telewizyjnym (France 3 Sud-Quest) i audycji radiowej (Europe 1).
Olhssons Grova (Sweden, Psych Blues Rock) - mało znane zespoły
Bardzo ciekawy kwartet z Kalmar (Sweden), działający przez krótki okres (1969-1971) - w składzie :
- Ronny Ohlsson - guitar, vocal
- Bo Wilson - guitar
- Lars-Göran Andersson - bass
- Jan Edlund - drums (najprawdopodobniej w ostatnim okresie działalności zastąpiony przez
Möller).
Zespół pozostawił po sobie dwa single nagrane w 1971r. :
- "One Bourbon One Scotch And One Beer (She's Long She's Tall)"
- "One More Mile".
nagrany 5 lipca 1971r. w Metrocord Studio w Nybro, wydany tego samego roku na etykiecie
NCS Records (NS-0397, Sweden)
- "Live In The Studio Boogie"
- "Strange Infection",
nagrany także w 1971r. (najprawdopodobniej z udziałem nowego perkusisty - Möller),
przypuszczalnie wydany około 1973r. (już po rozwiązaniu zespołu) pod nazwą - Olsons Grova .
Gdy ponad rok temu opublikowałem (https://kossoff1963progandpsychrock.blogspot.com/2016/08/bad-axe-us-bad-axe-1976-hard-rock.html) biografię i nagrania tego zespołu, nie przypuszczałem, że
temat ten będzie miał ciąg dalszy na moim blogu.
Byłem zaskoczony, a zarazem zaszczycony gdy kilka tygodni temu Bob Gaudreau (były wokalista
zespołu) nawiązał ze mną kontakt przesyłając (nigdy wcześniej nie publikowane) nagrania grupy
które w zamyśle miały ukazać się na drugim (nigdy nie wydanym) albumie, a także udzielając
informacji o zespole.
Bob przed przystąpieniem do Badaxe był, m.in. członkiem lokalnej formacji o nazwie Strutter.
która mając w repertuarze własne kompozycje, a także covery występowała w klubach Santa Monica,
Hollywood - u boku, m.in. Van Halen, Quiet Riot.
Gdy dotychczasowy wokalista (Stacy Moreland) Badaxe opuścił zespół, odpowiadając na ogłoszenie został członkiem tej grupy.
Od strony muzycznej wzmocnił tę formację nie tylko wokalnie, instrumentalnie (grał także na
instrumentach klawiszowych, gitarze), ale także pod względem twórczym.
Nowe nagrania zespołu, a także te starsze (przykładowo - "City Of Rage" - w nowej aranżacji)
były bardziej rozbudowane (oczywiście nie wszystkie), wymykały się z klasycznej hard rockowej
definicji, momentami ewaluowały w formę bardziej złożoną (mniej komercyjną) ocierającą się o
progressive rock.
Bob, jak sam wspomina - w Badaxe znalazł się w otoczeniu wspaniałych muzyków i bardzo
operatywnego menedżera o nazwisku Hank Zavallos, który załatwił im występy w największym i najbardziej renomowanym nocnym klubie The Starwood (Santa Monica - West Hollywood).
Grali tam przed dużą publicznością, która owacyjne reagowała podczas ich występów, a trzeba
dodać, że w Starwood gościło w tym czasie wielu znanych i uznanych wykonawców.
Artykuły prasowe o zespole ukazały się w gazetach i niektórych czasopismach Los Angeles.
Po wydaniu singla ("Cry For Me" - autorstwa Boba, "All You Can Stand" - wspólna kompozycja
Boba i gitarzysty Davida Carruth'a), zespół sukcesywnie "kompletował" materiał na drugi album,
korzystając (dzięki operatywności Hank'a Zavallos) z Dalton Studios (LA), którego właściciel
(Dirk Dalton - zmarł 11.04. 2014r. w wieku 60 lat) był bardzo pozytywnie nastawiony do zespołu.
Powstało tam wiele utworów - część długich, rozbudowanych o epickim rozmachu - trzeba było
skrócić aby były bardziej komercyjne.
Pytanie - komercja czy twórczy rozwój ? - było powodem tarć w zespole, a wybór tej pierwszej
koncepcji stał się jednym z głównych powodów decyzji o opuszczeniu zespołu przez Boba
(przeciwnik komercji w każdej postaci) około 1978r.
Problemem zespołu był brak stałego klawiszowca co szczególnie było "widoczne" (słyszalne)
podczas występów. To co zostało nagrane w studio nie można było odtworzyć na koncercie
gdzie grupa miała brzmienie jak z pierwszego albumu.
Zespół miał dylemat czy dodać klawiszowca - czy prezentować styl (brzmienie) z początkowego
okresu działalności (pierwszy LP). Zwyciężyła ta druga koncepcja.
Zainteresowanie (wydaniem drugiego albumu) ze strony Atlantic Records wygasło, gdy
okazało się, że grupa nie jest w stanie odtworzyć "na żywo" swoich nagrań studyjnych.
Temat współpracy z Atlantic zaistniał na nowo (już po odejściu Boba) kilka miesięcy później,
kiedy to wytwórnia wystąpiła z propozycją podpisania kontraktu.
Badaxe było u schyłku działalności (członkowie zespołu nie mieli żadnego kontaktu z Bobem),
nie doszło do sfinalizowania umowy.
Bob po rozstaniu z Badaxe opuścił Los Angeles i przez pewien czas mieszkał w Phoenix (Arizona).
Po kilku latach powrócił do LA, wraz ze starymi przyjaciółmi z grupy Strutter (George Wells -
świetny gitarzysta, Ken Angelini - bardzo utalentowany basista) i dwójką nowych muzyków
(Tom - perkusja, Rick - instrumenty klawiszowe) nagrał EP-kę z czterema utworami,
z których jeden ( "The Price You Have To Pay") był prezentowany (niskobudżetowe
wideo rockowe) na San Diego State University.
Nadal komponuje i nagrywa utwory i jak napisał - "... will do so as long as God's willing..."
Serdecznie zachęcam do odwiedzin jego strony na You Tube (naprawdę warto)
Utwory (nigdy wcześniej niepublikowane, które miały się znaleźć na drugim nigdy nie
wydanym albumie grupy Badaxe) przesłane (dotychczas - ciąg dalszy nastąpi) przez
Boba :
1/ "City Of Rage" (alter. version - previously unpublished song 1977)
2/ "In The Night" ( previously unpublished song 1977 )
3/ "On The Run" ( previously unpublished song 1977 )
4/ "Pilgrims Dream" ( previously unpublished song 1977 )
5/ "Wizard Of The Mountain" ( previously unpublished song 1977 )
Orchid (Wisconsin - US, Hard Rock) - mało znane zespoły
Grupa Orchid powstała w Edgerton (Wisconsin), działała jako kwartet w pierwszej dekadzie lat
70-tych - w składzie (lokalni muzycy) :
- Dale (nazwisko nieznane) - vocal, bass
- Jeff Reitz - drums (Jeffrey A. Reitz z Edgerton lub New Berlin, WI, ur. 15.11. 1955r., najstarszy
z trójki braci : Mark Reitz - ur. 27.02. 1958r., zm. 13.12. 2015r., Thomas Howard Reitz - ur.
25.12. 1962r. - od 1997r. przejął po ojcu prowadzenie przychodni stomatologicznej w Edgerton,
od strony muzycznej - wokalista, gitarzysta zespołu Pink Mens)
- Randy Hansen - lead guitar (Randolph J. Hansen z Edgerton, ur. 20.05. 1956r.)
- Al Mathison - guitar (Alan E. Mathison z Edgerton, ur. 08.01. 1956r., zm. 24.03.2014r.).
Jedyne wydawnictwo zespołu - singiel :
- "Go Big Red"
- "Act Naturally",
wydany 27 września 1973r. na etykiecie American (JS-5053, US).
Mammoth (Texas - US, Psych Rock) - mało znane zespoły
Lokalne trio z Teksasu (US) :
- Butch Denney - guitar, vocal
- John Paul Dominguez - bass
- Geoff Mayes - drums,
powstałe na przełomie lat 60-tych i 70-tych w San Antonio (Teksas).
W 1970r. grupa nagrała singiel (z udziałem pianisty - Pat Arnold - strona "A") :
- "Sensations (Head To Toe)"
- "Mammoth",
wydany na etykiecie - United World Records (UT - 01970 - 001, US).
Około 1972r. Butch Denney - wraz z m.in. :
- młodszy brat Steve Denney,
kontynuował karierę w ramach formacji o nazwie Der Tremoloids.
Post Scriptum (Netherlands, Psych / Hard Rock) - mało znane zespoły
Krótkotrwała (1971-72) formacja z Amsterdamu (Netherlands), stanowiąca kontynuacje (w zakresie personalnym : Kennedy, Salentijn, Van Der Meer) - grupy Pepper & Salt (1969-71) .
W 1971r. - w składzie :
- Franklin Kennedy - vocal
- Peter Salentijn - drums
- Ruud Peereboom - bass
- Fred Buné - lead guitar
- Jan Van Der Meer - saxophone
- Ton Van Der Meer - guitar, saxophone (ur. 15.03. 1944r., zm. 09.04. 2017r.),
nagrała i opublikowała singiel (jedyne wydawnictwo zespołu) :
- "You're Making Me Down"
- "Sleep Sleep"
(1971, Pink Elephant, PE. 22.044-G, Netherlands).
Pineapple (Netherlands, Heavy Psych / Hard Rock) - mało znane zespoły
Grupa założona w Hadze (Netherlands) w połowie lat 60-tych pod nazwą The Key - w składzie :
- Rob Pronk - lead vocal, guitar
- Bob De Jong - drums
- Jan Van Andel - guitar
- Rinus Dijkman - bass.
Jedyny dorobek wydawniczy (The Key) - to singiel :
- "I See Your Image"
- "Play Vivaldi",
wydany w 1966r. (Y.E.P. - Y. 1010, Netherlands)
Po zmianie nazwy (i stylu) na Pineapple, w okresie 1971-73 wydała trzy single :
- "The Letter"
- "Why Do You Do It"
(1971, Decca, 6100 021, Netherlands)
- "Imagine"
- "Oh Yoko"
(1971, Show Unie Records, SU 001, Netherlands)
- "Sing This Song Sing Along"
- "Darkness Of A Shadow"
(1973, C.N.R. /Cornelis-Nicolass-Rood/ Records, 141. 220, Netherlands).
Perhaps Next Tide (Belgium, Psych Blues Rock) - mało znane zespoły
Belgijska formacja z Brukseli (o niejasnej biografii), aktywna na początku lat 70-tych - w składzie :
- Charles Loose - piano, organ, vocal (ur. 29.07. 1951 Bruksela, absolwent Berklee College Of
Music w Bostonie, po rockowych początkach później ceniony kompozytor i pianista jazzowy,
występował, m.in. w : C.O.S. ok. 1974r., Abraxis ok. 1976r.)
- Pierre Van Dormael - guitar, lead vocal (ur. 24.05. 1952r. na przedmieściach Brukseli - Uccle,
absolwent Berklee College Of Music - Boston, później tak jak Loose związany z jazz rockiem,
jazzem - m.in. cenione trio Nasa Na Band, muzyką filmową, zmarł na raka 03.09. 2008r.)
- Jean-Paul Charlier - bass, vocal
- Michel Dillen - drums.
Michel Dillen
Grupa pozostawiła po sobie jeden singiel :
- "Back To My Lady"
- "Sovereign",
wydany najprawdopodobniej w 1972r. (Selection Records, S. 5101, Belgium).
The Trolls (Colorado - US, Garage Rock) - and - White Lightnin' (Colorado - US, Psych Rock) - mało znane zespoły
Co łączy te dwa zespoły ? - obydwa pochodziły z Pueblo (Colorado, US) i w obydwu
występował miejscowy muzyk, gitarzysta i wokalista Richard Gonzales, a co dzieli ? - The Trolls mieli status lokalnej gwiazdy (jak powiedział kiedyś członek White Lightnin' - Ron Ellis - "... oni
byli takim lokalnym The Rolling Stones"), czego niestety nie można powiedzieć o White Lightnin'.
Grupa The Trolls powstała w połowie lat 60-tych (najprawdopodobniej 1964r.) - w składzie, m.in.:
- Richard Gonzales - lead vocal, guitar
- Phil Head - drums
- Fred Brescher - organ (Fred L. Brescher z Pueblo, ur. 01.10. 1945r., zm. 04.02. 2003r.).
Po nieudanym "podboju" Kalifornii (zima 1964) i przebudowie zespołu - dołączyli dwaj muzycy
z południowej Minnesoty :
- Doug Rymerson - lead guitar (Douglas E. Rymerson z Saint Paul, MN, ur. 15.06. 1945r.)
- Monty Baker - bass, vocal,
The Trolls udali się do Amarillo, TX, gdzie pod okiem Ray Ruffin'a (producent, promotor, w tamtym
czasie właściciel Ruff Records) nagrali kilka utworów, z których dwa (później, reszta nagrań uległa
zniszczeniu w wyniku pożaru obiektu wytwórni w 1968r.) :
- "That's The Way My Love Is"
- "Into My Arms",
zostały wydane na singlu - kwiecień 1966, Ruff Records, No. 45-1010, US)
Drugi (ostatni) singiel zespołu :
- "I Don't Recall"
- "Stupid Girl",
został nagrany w studiu w Clovis (NM) u pierwszego pracodawcy Ruffin'a - Normana Petty
(muzyk, kompozytor, producent, inżynier dźwięku, menedżer Buddy Holly'ego) w połowie 1966r.
Został wydany (pod koniec 1966r,) na lokalnej (Pueblo) etykiecie - Warrior Records (L-173, US).
Obydwa single zostały nagrane w składzie : Gonzales, Head, Brescher, Rymerson, Baker.
Niedługo po ukazaniu się drugiego wydawnictwa, z zespołu odszedł basista Monty Baker
(dołączył do grupy The New World Blues Dictionary z Colorado Springs). Ta sytuacja zaważyła
na decyzję o rozwiązaniu zespołu.
Grupa White Lightnin' powstała w 1968r. z inicjatywy - braci :
- Ron Ellis - vocal, lead guitar
- Joe Ellis - bass,
oraz :
- Leroy Gonzales - drums (brat Richarda).
Wspólnymi siłami udało się im namówić Richarda Gonzalesa - guitar (który w tym czasie wraz żoną, wiódł spokojne życie w Kalifornii) do założenia nowego zespołu, który przyjął nazwę White
Lightnin'.
W 1969r. po zakończeniu szkoły przez Ron'a, menedżer zespołu - Tony Spicola zarezerwował
sesję nagraniową u Normana Petty w Clovis.
Zrealizowano kilka utworów, zgodnie z sugestią Petty'ego :
- "Blue Man (Peace Of Mind)"
- "Leaves"
wybrano na singiel, który został wydany na początku (styczeń) 1970r. (Private Press - Sandoz
Records, RE-101, US).
Płyta była dystrybuowana na terenie całego Kolorado. Krótko po wydaniu singla, dziwne zachowania
sceniczne (w trakcie wielu koncertów zespołu) perkusisty (Leroy Gonzales) doprowadziły do
zakończenia działalności zespołu White Lightnin'.
Finch (Wisconsin - US, Garage / Psych Rock) - mało znane zespoły
Lokalny zespół z Milwaukee (WI, US) powstały w 1964r. pod nazwą The Palmettos, założony
przez czterech nastolatków (wszyscy pochodzili z Milwaukee) :
- Dan Dougherty - lead vocal, bass (Daniel C. Dougherty, ur. 27.01. 1948r.)
- Tim Dessereau - drums, percussion (Timothy M. Dessereau, ur. 29.06. 1948r.),
oraz bracia :
- Scott Finch - lead guitar, organ, vocal (Scott M. Jaenecke, ur. 23.06. 1950r.)
- Tom Finch - rhythm guitar, harmony, vocal (Thomas F. Jaenecke, ur. 14.11. 1946r.,
zm. 28.03. 2008r.).
W grudniu 1967r. grupa nagrała (Dave Kennedy Studio w Milwaukee) singiel (jedyne ich
wydawnictwo) :
- "Nothing In The Sun"
- "Let It Be",
wydany pod nazwą Finch, przez lokalną etykietę (Montage Records, Milwaukee, nr 846P-900, US) w maju 1968r.
Fargo (Texas - US, Garage Rock) - mało znane zespoły
Lokalna grupa z Dallas (Oak Cliff), TX, założona około 1968r. przez młodych muzyków z różnych
szkół średnich w Dallas ( W.H. Adamson High School, Kimball H.S., Sunset H.S. i położona na
przedmieściach Dallas - Mesquite High School) :
- Jerry Hamilton - lead guitar, vocal (Jerry Hilton Hamilton z Fort Worth, TX, ur. 15.11. 1946r.,
absolwent Sunset H.S. - class 1965)
- Paul Hamilton - drums (Paul L. Beverlee Hamilton z Fort Worth, TX, młodszy brat Jerry'ego,
ur.22.02. 1951r.)
- Lewis Elam - rhythm guitar, vocal (z Dallas, ur. 28.09. 1950r.)
- Billy Jo Aikin - vocal
- David Robertson - bass, vocal.
Jedyne wydawnictwo zespołu - singiel :
- "Abaddon"
- "Sooner Or Later",
jak "zapewnia" Paul Hamilton został nagrany około 1971r. w Sellers Recording Studios (Dallas).
Wydany (private press) na etykiecie Algenon Records (13149A-RE, 13149X-RE, US).
Katalońska, krótkotrwała (wiosna - późna jesień 1971r.) formacja, utworzona przez trzech uzdolnionych muzyków :
- Enrique Milián - vocal, bass (wł. Enrique Milián Balague, ur. w 1947r.)
- Alberto López - drums (wcześniej znany z występów z zespole Los Polares z El Masnou - ok.
od Barcelony, współpracy z holenderskim muzykiem Tony Ronald - wł. Siegfried Anthonius
den Boer Krammer 1941-2013, zmarł latem 1977r. na raka)
- Mario Balaguer - guitar, vocal (zmarł wiele lat temu),
którzy wcześniej (a także "chwilę" później) stanowili zespół akompaniujący francuskiemu
wokaliście - George Dann (pochodził z Paryża, od lat 70-tych rozwijał karierę muzyczną w
Hiszpanii).
W drugiej połowie 1971r. z pomocą Tony Ronald'a (producent) zespół zrealizował singiel :
- "No Estoy Bien"
- "Buscare Otra Chica",
wydany tego samego roku przez Ariola - Walnut (14.962 - A, Spain).
To jedyne wydawnictwo zespołu praktycznie nie zostało zauważone na rynku płytowym (pomimo
bardzo dobrych opinii recenzentów muzycznych).
Muzycy rozgoryczeni chłodnym odbiorem ich nagrań zakończyli projekt o nazwie Epoca.
Cała trójka kontynuowała wspólną działalność, tworząc w 1972r. zespół o nazwie Santabarbara,
którego kariera (przy odpowiedniej promocji) okazała się sukcesem na który bez wątpienia ta
trójka muzyków zasługiwała.