Bungi (Wisconsin - US, Hard Rock) - mało znane zespoły
Grupa z Madison (Wisconsin, US) - hard rock trio :
- Richie Ranno - guitar, vocals (ur. 21.01. 1950r. Bronx - New York, dorastał w Teaneck, New Jersey, następnie na kilka lat przeniósł się do Wisconsin gdzie założył Bungi, znany przede wszystkim jako późniejszy członek grupy Starz)
- Jon Parrot - bass, lead vocals (Jonathan Parrot pochodzący z Indialantic, Florida)
- Steve Mundt - drums (z Appleton, Wisconsin).
Trzyletnia (lipiec 1970 - sierpień 1973) działalność zespołu zaowocowała dwoma singlami :
- "Six Days On The Road"
- "Turk's Squeal"
(1972, Target Records, T-2005, US)
oraz :
- "Six Days On The Road"
- "Numbers",
1972r. - Earthquake Records and Publishing z Bayonne, New Jersey
The Third World Band (Oklahoma - US, Heavy Psych Rock) - mało znane zespoły
Third World Band - lokalna formacja z McAlester (Oklahoma, US), której początki - jako The
Outcasts - sięgają drugiej połowy lat 60-tych. Występując w składzie :
- Gary Rowell - guitar
- Bill Southard - guitar
- David Edge - drums
- Phil Wilcox - bass
- Bob Pierce - keyboards
- Kim Williams,
wygrali lokalny - "Battle Of The Bands" (07.06.1969 - The Muskogee Armory w Muskogee, OK).
Nagrodą było występ na otwarcie koncertu grupy Tommy James And The Shondells.
W latach 70-tych zmienili nazwę na Third Word Band. Działali prawie przez całą dekadę (lata 70-te),
w różnych konfiguracjach personalnych - członkami zespołu byli :
- Gary Rowell
- Bill Southard (najprawdopodobniej jedyny z pełnym stażem w zespole)
- David Edge
- Phil Wilcox
- Terry Rowell - bass
- Lewis LeNaire - keyboards
- Kalen Cline - drums
- Dave Kissner - keyboards.
Ostatni skład Third World Band, przed kolejną zmianą nazwy - Flier (podyktowany względami prawnymi przed ewentualnymi roszczeniami ze strony grupy o takiej samej nazwie, której status
był o wiele bardziej prestiżowy - "światowy zespół z kontraktem płytowym") był następujący :
- Gary Rowell, - Bill Southard, - Terry Rowell, - Lewis LeNaire, - Kalen Cline.
Musieli ciężko pracować na swój lokalny sukces :
- David Edge, cyt. "...chodziliśmy do szkoły i pracowaliśmy, ćwiczyliśmy w większości każdej nocy i
graliśmy w każdy weekend na terenie Oklahoma - Arkansas ...",
- Bill Southard, cyt. "...w The Arrowhead Lodge Club - to był pięciogodzinny koncert w piątkowe i w
sobotnie wieczory przez około rok ...".
Pomimo dość długiego okresu działalności Third World Band nagrał (Christian Music Store) - w
trzyosobowym składzie :
- Bill Southard - guitar, vocals
- David Edge - drums, vocals
- Phil Wilcox - bass, vocals,
tylko jeden singiel :
- "End Of Time"
- "I Need Somebody",
wydany (około 150 egzemplarzy) w 1971r. na etykiecie Rocktron Records - Tulsa, OK (nr kat.
HPR - 1000, US).
Epilog (08.06. 2019r.)
Gitarzysta zespołu - Bill Southard, przesłał mi kilka zdjęć opatrzonych komentarzem (Wielkie
Dzieki)
"... Here are some pictures of the band when the record was made. The bass player Phil Wilcox died several years ago as a result from a car wreck ..."
"...These are Me and Bodidley, me and Buddy Miles when we opened for him, next is the last incarnation when we renamed the band Flyer with Kalen Klien on drums, Terry Rowell on Bass, Me on guitar, Gary Rowell on guitar and Lewis Lenaire on keyboards. The last pic is of the Outcasts and all are named in the newspaper clipping ..."
"... This was taken recently of David Edge on left and me, Bill Southard on right ..."
"True Story - Part One" - Ken Aparicio (bassist of California bands 60s and 70s: Shane, The Morgan Blackwood Group)
Kalifornia lat 60-tych, od strony muzycznej to "ziemia obiecana" dla wielu artystów, a talent i szczęście (i to nie zawsze) były podstawowym progiem zrobienia kariery.
Zbierając materiały o grupie Shane miałem szczęście, a zarazem wielką przyjemność nawiązania
kontaktu i poznania (komunikatory internetowe) basisty tego zespołu :
- Ken Aparicio (Kenneth James Aparicio z Menlo Park, CA, ur. 30.10. 1947r., obecnie
zamieszkały w północnym rejonie US, blisko granicy z Kanadą).
Przesympatyczny człowiek, który podzielił się ze mną swoimi wspomnieniami, a także udostępnił
nagrania - w tym zupełnie mi nieznanej, znakomitej formacji Morgan Blackwood Group.
W tej publikacji postanowiłem zaprezentować pierwszą część przygotowanej (napisanej) przez niego : "My Music History" - w wersji oryginalnej.
"...
My Music History Ken Aparicio
I would like to share with you this story of a moment in modern rock & roll
music that was just one part of the San Francisco Music Scene of the
1960’s and 1970’s. Throughout the world you would find many parallel
stories as this was moment of change for a new generation.
In America, 50’s Rock gave birth to the Beach Boys, the Beatles and the
British Invasion. Sparked by this new music, many of the young people of
the day started garage bands dreaming of fame and possible fortune. This
particular story takes place 30 miles south of San Francisco in towns of
Menlo Park and Palo Alto. It is worth to mentioning that although this will
cover just the music scene which began in the mid 60’s, there were those
young people as equally enthralled with electronics and they were the first
wave of designers and programmers that gave birth to Silicone Valley and
companies like Apple, FaceBook, HP, IBM & Google which are all located
within 20 miles of each other. It was a heady time and a quantum leap for
civilization.
I went to Menlo Atherton High School, beginning in 1961. By 1963 I had
met a friend who played guitar and who convinced me to learn bass guitar
so we could start a band. The Dana Morgan Music Studio in Palo Alto,
about 5 miles from my parents’ home, was where I started guitar lessons.
After two lessons, my music teacher left and I was turned over to another
teacher. This guy was about 5 years older. Although a nice guy, he and
his companions who hung around the music store were all a bit rough
looking in comparison to preppy look of the day. The teacher’s name was
Jerry Garcia and those friends were his bandmates. Dana Morgan himself
was their bass player in the beginning which gave them easy access to
music equipment. Dana was replaced by Phil Lesh when the band
became the Warlocks. More about this is readily available in a search of
Jerry Garcia on Wikipedia.
At our high school, the #1 band was the New Invaders, a rhythm & blues
band. Larry Field, who was in my same grade, was the leader. A popular
kid, Larry was most known for being the only kid with an operating turn
table in the glove box of his 1964 Chevy Impala. Eventually Larry
convinced our lead singer, Lydia Pence, to join his band and, after
graduation, they went to the East Bay Area town of Oakland and formed
the musical group Cold Blood
Also in our class was Jim Boro who had recently transferred from a high
school in South San Francisco. A boisterous kid, Jim played saxophone in
the high school band. I did not know him personally, but that would
change two years later.
In our senior class was another kid who had transferred in from San
Francisco. Best recognized for his long hair and far off stare, Bob Weir
was very quiet and kept to himself. He was also taking music lessons
from Jerry Garcia as he was interested in banjo and eventually was added
to the Warlocks and eventually they formed the Grateful Dead.
Two years younger that all of us, was the younger brother of Greg
Buckingham, a Gold Medal winner at the ’64 Summer Olympics in Japan.
Lyndsey was also a great swimmer but as equally excited about learning
guitar. He would eventually forge a musical relationship with a new
freshman at our school whose parents had moved from Arizona. Stevie
Nicks was popular and, as time would tell, a pretty decent singer. After
graduation her and Lyndsey Buckingham would join Mick Fleetwood and
John McVie to collaborate to create some pretty fabulous music as the
newest rendition of Fleetwood Mac.
That takes us back to Jim Boro and the eventual creation of Shane. I had
gone away to college in Arizona to study Architecture. After one year, I
was homesick and more interested in playing music. I still don’t know how
Jim had met Freddy O’quinn, since Freddy was from Oroville, California, a
small Central Valley town about 150 miles north. Jim and Freddy were
living in San Carlos, a town 5 miles from Menlo Park, and they were
starting a band. I also don’t know how Jim found me, but I got a call from
him one day inviting me to come jam with him and Freddy and a drummer
who to this day I can’t remember. We rehearsed for a few months and
then Jim met a new drummer who was looking for musicians to form a
night club act. This drummer had contacts in Southern California around
LA and off we went for a summer tour of night clubs. One club gig, in
Lynwood, lasted a couple of months and gave us our greatest boost as we
played 5 nights a week from 9:00 to 1:30am with a half hour break and a
second time of 2:00 to 5:00am. 7 1/2 hours of playing an instrument, 5
days a week made each of us pretty good musicians and we formed a
sound.
Our stint with that drummer came to an end and After a couple of weeks
Freddy, Jim and I found a new drummer named Sheldon Miller and
officially started Shane. We worked clubs as well, mainly playing copy
songs with a heavy lean towards James Brown, Motown and Rhythm &
Blues. We found a manager named Bunny and she booked us at clubs
around Compton, Watts & West Hollywood. They were clubs with a
majority of black clientele and often times Jim & I were the only white guys
in the club. We eventually became known as Black & White Shane. It
was at this time that Jim wrote “Woman Don’t You Go”. With the help of
our manager, Bunny, the song (with Road Runner on the B side) was
recorded. This would have been the summer of 1967.
The relationship with Bunny along with the dwindling revenue we were
getting from playing clubs brought us to a crossroads. It was Freddy who
suggested we move up to his home town of Oroville in Northern California.
Freddy knew of booking agent named Harry Arnold, who managed groups
from Redding, Chico and all parts of Northern California & Southern
Oregon. Harry said he could get us good paying concert gigs and with
that, we packed are gear and off we went to Oroville and the Chico Music
Scene.
..."
...ciąg dalszy wkrótce.
Band Shane (1967 - 1969) :
- Freddy O'Quinn - organ, piano, vocals (Freddy Lee O'Quinn, Jr z Oroville, CA, born 1947, died
2002r.)
- Ken Aparicio - bass
- Jim Burroughs - lead guitar
- Sheldon Miller - drums (z New York)
(Shane, circa 1968, from left : Jim Burroughs, Freddy O'Quinn, Ken Aparicio, Sheldon Miller)
The Lost Souls (Rhode Island - US, Garage Rock) - mało znane zespoły
Grupa z Darlington w Pawtucket (Rhode Island, US), działająca w latach 60-tych - w składzie :
- Frank DiLorenzo - lead guitar, vocals (z Pawtucket, ur. 10.08. 1952r.)
- Joe Gamba - drums (z Pawtucket)
- Dennis Ptak - guitar
- Mike Mac Tavish - keyboards
- Randy Roy - bass.
W okresie późniejszym Gary Graveline (bass) zastąpił Randy Roy'a. Po odejściu Dennis Ptak i Mike Mac Tavish'a, grupa uzupełniła skład o Steve Lemos (keyboards) i działała jako kwartet.
Pod koniec lat 60-tych Lost Souls wygrali lokalny konkurs - "Battle Od The Bands" (Rocky Point),
a nagrodą była możliwość bezpłatnego nagrania i wydania singla.
Na singiel (nagrany w - AAA Recording Studios w Bostonie) wybrano :
- "Leaving" (własna kompozycja - Frank DiLorenzo)
- "Step Inside" (cover The Hollies).
Został wydany najprawdopodobniej (według nie do końca sprawdzonych źródeł) w 1969r. przez
Musicor Records (nr kat. NTS - 436, US) - w ramach cyklu "New Talent Series".
Niestety moje próby nawiązania kontaktu z członkami zespołu okazały się bezskuteczne.
Blackrock (Tennessee - US, Funk - Psych Rock) - mało znane zespoły
Krótkotrwała (1970-1971) formacja z Memphis (Tennessee, US) - pierwotnie w składzie :
- Archie "Hubbie" Turner - keyboards
- Cornell McFadden - drums
- Kurt Dudley - bass
- Willie Pettis - guitar,
później na krótko dołączył - Buddy Davis (guitar).
Założycielem zespołu był Archie "Hubbie" Turner. Większość jego rodziny pochodziła z Grand Junction, TN. Niektórzy przenieśli się na północ szukając pracy w przemyśle motoryzacyjnym w
Detroit. Archie urodził się 25.01. 1946r. w Detroit. Gdy miał 5 lat wraz z bratem i matką przeniósł się do Memphis, TN. Zamieszkał u babci (mały domek w hrabstwie Shelby).
W latach 60-tych grał w lokalnym zespole The Impalas. W 1964r. ukończył szkołę średnią i poszedł do college'u w Memphis State. Pracował w Royal Studios i Stax Records (muzyk sesyjny).
W 1968r. został wcielony do armii. Po okresie szkolenia trafił do Wietnamu. W 1970r. wrócił do domu z Wietnam.
Podjął pracę w Stax Records i założył zespół o nazwie Blackrock. Grupa wystąpiła na wielu lokalnych imprezach, m.in. :
- w Lafayette's na Overton Square (Memphis) - otwarcie występu Weather Report
- Memphis Blues Festival (Overton Park Shell) - otwarcie koncertu Furry Lewis,
a także dostała zaproszenie na próby w Select-O-Hits Records.
To ostatnie okazało się na tyle owocne, że nagrali singiel :
- Blackrock "Yeah, Yeah"
- "Bad Cloud Overhead",
wydany pod koniec 1970r. przez Select-O-Hits Records (S.O.H. - 006, US)
Talent i ambicje muzyków spowodowały, iż lokalna działalność była zbyt małym "podwórkiem"
dla zespołu.
Podjęli próbę "podboju" Kalifornii. Dwukrotny pobyt w San Francisco i "pomocna dłoń" promotora
Bill'a Graham'a nie pomogły.
Przed drugim wyjazdem (około lutego 1971r.) zespół opuścił Willie Pettis, zastąpiony przez
przyjaciela Archie'go - Larry Lee (guitar). Nawet natura im nie sprzyjała - byli świadkiem
trzęsienia ziemi w dolinie San Fernando 09 lutego 1971r.
Wrócili do domu (Memphis) i jeszcze tego samego roku (1971) grupa Blackrock zakończyła
These Vizitors (Indiana - US, Psych Folk Rock) - mało znane zespoły
Zespół założony w 1965r. przez czworo rodzeństwa Curtis z Goshen (Indiana, US) :
- Rick Curtis - guitar, vocals (Richard Curtis - zmarł w styczniu 1995r.)
- Michael Curtis - bass, vocals
- Tom Curtis - guitar, vocals
- Patty Curtis - vocals, tambourine (obecnie Patty Curtis Schauer),
oraz ich przyjaciela :
- Travis Rose - drums.
Lokalna scena muzyczna okazała się zbyt mała dla tej ciekawej, mającej duży potencjał twórczy grupy.
W 1967r. These Vizitors zawitali do Nowego Jorku. Zainteresował się nimi niezależny producent
Capitol Records - Richard D. Kaye :
"... Phil Ramone był inżynierem dźwięku w A & R Studios w Nowym Jorku, gdzie ja (miałem
wówczas 21 lat) byłem niezależnym producentem Capitol Records. Spotkałem Rick'a Curtis'a
w 1967r. i byłem zachwycony jego piosenkami, gitarą i wokalem. Powiedziałem, że załatwię dla
nich kontrakt płytowy. Zaprezentowałem ich (sala prób) zaproszonym przedstawicielom wytwórni
płytowych,a dwa dni później już podpisali kontrakt z Capitol Records. Budżet był tylko na jeden
singiel ale podczas sesji nagraniowej w A & R Studios w 1967r. zarejestrowaliśmy pół albumu.
Moja firma - Greenleaf Music [ASCAP] była wydawcą tych nagrań ...".
Podczas tej sesji grupa nagrała pięć utworów, m.in. :
- "Happy Man"
- "For Mary's Road"
- "Reacher Road"
- "Rippling Road".
Dwa pierwsze, ukazały się na singlu wydanym pod koniec kwietnia lub na początku maja 1968r.
(Capitol Records, 2163, US).
Dwa pozostałe, wiele lat później na kompilacyjnym wydawnictwie :
- V/A - "Psychedelic Archaeology" Vol. 6 i 7.
W 1967r. grupa wystąpiła w bardzo popularnym programie telewizyjnym (WGN Chicago) -
"The Bozo Show".
W 1968r. These Vizitors przenieśli się do West Palm Beach na Florydzie. Tam wystąpili, m.in.
podczas plenerowego festiwalu rockowego, otwierając występy takich gwiazd - jak, m.in. :
Jimi Hendrix Experience, Jefferson Airplane.
Niestety singiel nie okazał się przepustką do wielkiej kariery. Wraz z końcem 1968r. grupa
These Vizitors przestała istnieć.
Rick i Michael wzięli czynny udział (jako kompozytorzy i muzycy) w nagraniu albumu
"At Crooked Lake" (wydany w 1972r. przez Epic) grupy Crazy Horse, a następnie wspólnie
z bratem (Tom) i perkusistą Crazy Horse - Ralph Molina, przez następne lata prowadzili
kolejny rodzinny zespół - The Curtis Brothers.
Air (Michigan - US, Heavy Psych Prog Rock) - mało znane zespoły
Lokalna formacja z Ypsilanti (Michigan, US), założona w 1967 roku pod nazwą Blue Air przez
Alan Gwyllt (z Ypsilanti, znany także jako : Justin Alan Kase, Alan George Gwyllt, Justin Case, syn Hazel Lorene Heddle - urodzona w Norwegian Grove, Saskatchewan, Canada). Pierwotnie był to
kwartet :
- Alan Gwyllt - guitar, vocals
- Richard Nisbet - bass, Hammond organ, backing vocals
- Scott Carter - drums (Alan Scott Carter z Ypsilanti)
- Dave Haushalter (David Wayne Haushalter z Ypsilanti).
Około 1969r. grupa skróciła nazwę - Air, a także zredukowała skład do tria (bez Dave Haushalter).
Celestial Hysteria (California - US, Psych Rock) - mało znane zespoły
Grupa z San Francisco Bay Area, CA (Daly City), założona w 1967r. - pierwotnie w składzie :
- John Barsotti - Hammond organ
- Buddy Greer - drums (Harold "Buddy" Greer)
- Mark Buvelot - bass
- Greg Renfro - vocals
- John Formosa - guitar
- Jim Logue - guitar.
Nazwa Celestial Hysteria została zaczerpnięta z wiersza ("To Fuck with Love [Phase III]")
ikony poetyckiej "Summer Of Love" - Lenore Kandel (sześciostronicowe wydawnictwo "Love
Book" - pięć wierszy).
W 1968r. nagrała kilka utworów (demo) wzbudzając zainteresowanie Seymour Stein z Sire Records. Do podpisania kontraktu jednak nie doszło. Członkowie Celestial Hysteria jako osoby
niepełnoletnie nie mogły wziąć udziału w czynnościach prawnych, a ich rodzice odmówili złożenia
podpisów na kontrakcie płytowym.
Pod koniec 1968 lub na początku 1969r. nastąpiły zmiany personalne. Odeszli - Renfro, Formosa i
Logue. W ich miejsce pozyskano :
- Mary Lou Hazelwood - vocals
- John Allen - guitar.
W tym (nowym) składzie w pierwszej połowie 1969r. zarejestrowali (Golden State Records - San
Francisco) co najmniej dwa nagrania :
- "Speed"
- "New Song aka Going Home",
które na swoją publikację musiały czekać ponad 40 lat (V/A - "Golden State Psychedelia", 2015, Big Beat Records).
Podsumowaniem działalności zespołu (1967-1969) był listopadowy (11.11. 1969) występ