czwartek, 31 marca 2016

Silver (US) - "Children Of The Lord" (1975, Xian Psych Prog Rock / Hard Rock)

Silver (US) - Children Of The Lord  (1975, Xian Psych Prog Rock  /  Hard Rock)



Więcej domysłów (mniej lub bardziej wiarygodnych) na temat tej grupy i jej płyty nakręca od lat aurę
tajemniczości. Podobno zespół pochodził z obszaru Wisconsin (Milwaukee). Nazwiska muzyków nie są
znane. Ich nagrana płyta jawi się bardziej jako materiał promocyjny, niż gotowy produkt muzyczny.
Chociaż płyta została wyprodukowana w 1975r. (część źródeł podaje rok 1976), nie można wykluczyć, że
nagrań dokonano wcześniej (1972-1974). Dalszym ciągiem tajemniczości jest wydawca tego albumu - nieznana wytwórnia Grammi Fonics (w tamtym czasie odpowiedzialna za jeszcze jeden album - "Jersey"
Tony Brown z 1975r, - nr kat. GPS 8320). Sama oprawa ("okładka") płyty pozostawia wiele do życzenia
(biała, tekturowa koperta z napisem - "Advance Reviewer Copy Confidental").








Silver (US) - "Children Of The Lord"  (1975, Grammi Fonics, GPS 8322, US)


1A   Children Of The Lord
2A   Shoulder To Dream On
3A   Fail Dragger
1B   Dandylion Wine
2B   Fallen Angel
3B   Long Way Back To Sunnyside
4B   Back From Space


http://www.dailymotion.com/video/x410ik4_silver-children-of-the-lord-1975_music 
http://www.dailymotion.com/video/x4116kt_silver-fail-dragger-1975_music 
    

środa, 30 marca 2016

The Summer Sounds (US) - "Up - Down" (1969, Beat / Garage / Psych Rock)

The Summer Sounds (US)  -  Up - Down  (1969, Beat / Garage / Psych Rock)



Opisując historię tego zespołu, aby być rzetelnym, należy często używać słowo - "najprawdopodobniej" i inne synonimy. Geneza powstania zespołu, nazwiska muzyków, czy też okoliczności nagrania tej płyty - stanowią tajemnicę. Grupa powstała około 1966r. w Dartmout, Massachusetts, US (ewentualnie South
Dartmout, MA). W 1968r. (najprawdopodobniej w nagrodę za  zwycięstwo w lokalnym konkursie młodych
talentów) nagrali płytę - "Up - Down", która następnego roku została wydana na etykiecie Laurel Records
(obecnie bardzo poszukiwana i droga pozycja).








The Summer Sounds - to kwintet muzyków (niestety bez ustalonych nazwisk) : klawiszowiec - Joe,
gitarzysta - Dave, saksofonista - Ralph, perkusista - Roy i (a może przede wszystkim) basista
(dzięki żmudnej pracy - ustalony) Paul B. Motta  (ur.w 1948r. w New Bedford, MA, wychowany w
Dartmout, absolwent - Dartmout High School -  rocznik 1966 -  w South Dartmout, uczęszczał do
Bristol Community College - rocznik 1970, później, zawodowo - programista, zm. 10 grudnia 2011r.)


The Summer Sounds (US) - "Up - Down"  (1969, Laurel Records, US)


1A   Small World
2A  Hard To Please
3A  Lonely Beach
4A  Gimme Some Lovin'
5A  One Last Kiss
1B  The Leaves Are Turning Brown
2B  Summer Girl  (also known as - Summer)
3B  I Love You
4B  First Date
5B  You Told Me


Paul Motta   -   bass, vocals
Joe   -   organ, vocals
Dave   -   lead guitar, background vocals
Ralph   -   saxophone
Roy   -   drums


http://www.dailymotion.com/video/x40srex_the-summer-sounds-hard-to-please-1969_music 
  

wtorek, 29 marca 2016

Sudden Death (US) - "Suddenly" 1972 (released in 1995, Heavy Psych / Hard Rock)

Sudden Death (US) - Suddenly 1972  (released in 1995, Heavy Psych / Hard Rock)



Gdy w 1995r. wytwórnia Rockadelic Records wydała album "Suddenly" grupy Sudden Death, zawierający
nagrania z 1972r., zapewne wielu z nas zastanawiało się jak tak wspaniały materiał  mógł przeleżeć na półkach ponad 20 lat bez publikacji. No cóż były to czasy wspaniałe dla muzyki rockowej, ale też były to
dziwne czasy które nie oszczędziły wielu wspaniałych nagrań i zmarnowały dobrze zapowiadające się kariery
wielu początkującym artystom. Tak też było w przypadku Sudden Death. Grupa powstała w 1970r. na
obszarze - Pasadena, CA  (Altadena) z inicjatywy basisty John Binkley i perkusisty Tim Lavrouhin, do
których dołączył lokalny gitarzysta Joey Dunlop. Trio przybrało nazwę - Sudden Death. Poszukiwania
wokalu nie były łatwe. Po epizodycznym pobycie w zespole wokalistki (o inklinacjach bluesowych) Marci,
a następnie brytyjskiego (z pochodzenia) wokalisty - Dave X, przyszła pora aby dopasować to właściwe
ogniwo wokalne - był nim Greg Magie. Promotorem zespołu została żona Joey Dunlop - Cathy. Gdy
wszystko zaczęło się dobrze układać, niespodziewanie z zespołem rozstał się Tim Lavrouhin. Poszukiwania
następcy nie były łatwe. Kandydaci albo nie pasowali do koncepcji muzycznej zespołu, albo ich warsztat
muzyczny pozostawiał wiele do życzenia. Po pewnym czasie los się uśmiechnął w osobie perkusisty Charlie
Brown (co ciekawe, bez doświadczenia jako muzyk rockowy, związany wcześniej z lokalnymi zespołami
o kierunku - country and western lub pop). Za sprawa operatywności promotora (Cathy Dunlop), grupa
zanotowała szereg występów lokalnych, m.in. : The Ice House w Glendale, Gazzari's - night club na Sunset
Strip w Hollywood, The Beach House w Venice Beach. Efekt tych występów był różny. Właściciele tych
lokali raczej nie przepadali za taką muzyką, a reakcje publiczności były podzielone. Na początku 1972r.
grupa nawiązała współprace z Kim Fowley (piosenkarz, kompozytor, producent, zmarły w styczniu 2015r.),
a za jego pośrednictwem z Michael Sunday (producent związany z Epic Records). Obserwując poczynania
zespołu podczas próby byli pod wielkim wrażeniem. Sunday zorganizował im sesję nagraniowa w studiu
CBS (Columbia) Records w Hollywood. Odbyła się ona w marcu 1972r. W godzinach nocnych przez
około 6 godzin zostały zarejestrowane nagrania demo pod okiem Michael Sunday i Kim Fowley. Jak się
wydawało, grupa zrobiła duży krok celem uzyskania kontraktu płytowego. Jednak szefostwo CBS  nie
zdecydowało się na takie rozwiązanie (kontrakt płytowy uzyskała inna grupa). Rozczarowanie było duże.
Decyzja CBS była początkiem końca zespołu, w szeregach którego nastąpił rozłam, a to doprowadziło
do rozwiązania zespołu na przełomie 1972 i 1973 roku. Część członków zespołu - Binkley (później, m.in.
w formacjach : Hammerhead i  wspólnie z Joey Dunlop w Temper), Brown i Magie wspólnie z dwoma
innymi muzykami, utworzyła krótkotrwały projekt (o lokalnym zasięgu) - The Sky Fire.
Wydawnictwo Rockadelic Records - jest autorskim projektem tej wytwórni w zakresie nazewnictwa
płyty - "Suddenly" (nieformalny tytuł roboczy taśm demo - "Overtime"), układu poszczególnych utworów
na płycie i oprawy graficznej.








Oceniając sam materiał na płycie, można się dopatrywać wzorców płynących z twórczości takich
uznanych wykonawców jak, m.in. Black Sabbath, Led Zeppelin. Jeżeli nawet tak jest, to Sudden Death
wybrał te najlepsze (wzorce) i zrobił to po swojemu, a ta mieszanka dała wspaniały efekt.


Sudden Death (US) - "Suddenly" 1972  (released in 1995, Rockadelic Records, RRLP 19, US)


1A   Come Away With Me
2A   Road Back Home
3A   Lament  (also known as - It's Lonely Here)
4A   The Zoo
1B   My Time Is Over
2B   Leather Woman
3B   Fugit Orchard  (also known as - Country Livin)
4B   Crazy Lady


John Binkley   -   bass
Joey Dunlop   -   guitars
Greg Magie   -   vocals
Charlie Brown   -   drums


http://www.dailymotion.com/video/x40lrhi_sudden-death-fugit-orchard-1972_music 
  

piątek, 25 marca 2016

The Serpent Power (US) - "Serpent Power" (1967, West Coast Psych Folk Rock)

The Serpent Power (US) - Serpent Power  (1967, West Coast Psych Folk Rock)



Grupa z San Francisco (California, US), założona w 1966r. przez małżeństwo - Tina i David Meltzer (ur.17
lutego 1937r. w Rochester, N.Y. - poeta, muzyk - kompozytor, autor tekstów, do Kalifornii przeniósł się
w 1950r. wraz z ojcem, po rozwodzie rodziców, najpierw do Los Angeles, a później do San Francisco) oraz kalifornijskich muzyków, byłych członków lokalnych grup : The Bedouins i The Grass Roots - gitarzysty
Denny Ellis i basisty David Stenson. Po dokooptowaniu John Payne (organy) i Clark Coolidge (drums) stali
się sześcioosobowym zespołem, który przy realizacji nagrań wspierał J.P. Pickens (Jean Paul Pickens - electric banjo, ur. 06 maja 1937r. w Vernon, Texas, zmarł w wieku 36 lat - 06 lipca 1973r.)








Nagrania zostały dokonane w kwietniu 1967r., a płyta - "Serpent Power" ukazała się w drugiej połowie
1967r. nakładem Vanguard Records (nr kat. VSD-79252 - wersja stereo i 9252 - wersja mono).







Krótko po wydaniu płyty, z zespołu odeszli Ellis, Stenson i Payne, a na ich miejsce przyszli : basista Jim
Mocoso i były muzyk lokalnej formacji (z San Francisco) The Mystery Trend - gitarzysta Bob Cuff.
Przed rozwiązaniem zespołu w roku 1968, grupa zdążyła zrealizować drugi album - "Ourobouros".
David i jego żona Tina wydali w 1969r.  album "Poet Song" - jako Tina & David Meltzer.


The Serpent Power (US) - "Serpent Power" (1967, Vanguard Records, VSD-79252, US)


1A   Don't You Listen To Her
2A   Gently, Gently
3B   Open House
4B   Flying Away
5B   Nobody Blues
6A   Up And Down
1B   Sky Baby
2B   Forget
3B   Dope Again
4B   Endless Tunnel


David Meltzer   -   guitars, harmonica, vocals
Tina Meltzer   -   vocals
Denny Ellis   -   rhythm guitar
David Stenson   -   bass,
John Payne   -   organ
Clark Coolidge   -   drums

J.P. Pickens   -   electric banjo  (track 4B)


http://www.dailymotion.com/video/x3zztbc_the-serpent-power-gently-gently-1967_music 
http://www.dailymotion.com/video/x3zztpw_the-serpent-power-endless-tunnel-1967_music 
   

czwartek, 24 marca 2016

The Savages (Bermuda / UK) - "Live' N Wild" (1966, Garage Rock)

The Savages  (Bermuda / UK)  -  Live' N Wild  (1966, Garage Rock)

Grupa założona w 1965r. na Bermudach (w tym czasie wchodzących w skład United Kingdom), przez
18 letniego Paul Muggleton  (Paul Frank Muggleton, ur. w 1947r. w Anglii, utalentowany - wokalista,
gitarzysta, klawiszowiec, w wieku 10 lat przeprowadził się wraz z rodziną na Bermudy, później znany i
ceniony producent, inżynier dźwięku współpracujący z wieloma znanymi artystami) i 20 letniego Jimmy
O'Conner (gitarzysta pochodzący z Australii), którzy do współpracy zaprosili 19 letniego basistę - Bobby
Zuill i 16 letniego perkusistę - Howie Rego.








Managerem zespołu był Islandczyk - Bev Welsh. Dostali się "pod skrzydła" znanego promotora, producenta,
inżynier dźwięku - Eddy DeMello  (Manuel Edward "Eddy" DeMello, ur. w 1937r. w Portugalii, w wieku
ok.12 lat przeniósł się wraz z rodziną na Bermudy, był właścicielem dwóch wytwórni płytowych w Hamilton, Bermudy - Edmar Records i Duane Records, zm. 06 marca 2013r. w Hamilton).
Grupa dość szybko otrzymała angaż w nocnym klubie - The Hub (ekskluzywny lokal dla młodzieży w
Princess Hotel w Hamilton). Grali 7 dni w tygodniu (czasami 2-3 koncerty w ciągu dnia). Zaczynali w
godzinach porannych od występu na Elbow Beach (dla bardzo dużego grona amerykańskich licealistów),
potem w klubie nad plażą, a następnie w The Hub. Ich jedyny album - "Live' N Wild" został zarejestrowany
na żywo, podczas występu zespołu w The Hub w dniu 06 lutego 1966r. przed ok. 150 osobową widownią.
Płyta ukazała się tego samego roku na etykiecie Duane Records (nr kat. DUANE ELP 1047, Bermuda).







Zespół w swojej krótkiej historii (niespełna dwa lata) wydał także trzy single :
- "No No No"  /  "She's Gone"  (Duane Records, DUANE 45-1043, Bermuda)







- "Roses Are Red My Love"  /  "Quiet Town"  (Duane Records, 45-1049, Bermuda)







- "The World Ain't Round It's Square"  /  "You're On My Mind"  (Duane Records, DUANE 45-1054)







Niestety, ich "tourne" po klubach Nowego Jorku w 1966r. zakończyło się rozwiązaniem zespołu.
Podczas występu w Harlemie miał miejsce incydent - część członków zespołu użyła obraźliwych słów,
o mało nie doszło do tragedii (podobno życie muzyków było zagrożone). Incydent ten spowodował
rozłam w zespole, a w konsekwencji jego rozwiązanie. Paul Muggleton i Jimmy O' Conner dołączyli do
Andy Newmark i Glenn Mello - jako formacja o nazwie The Bermuda Jam wydała jeden album - "Bermuda
Jam" w 1969r., po czym szybko zniknęła.


The Savages (Bermuda / UK)  -  "Live' N Wild"  (1966, Duane Records, DUANE ELP 1047, Bermuda)


1A   Poor Man's Son
2A   She's Gone
3A   He's Gone To The Moon
4A   Quiet Town
5A   Oh My Soul
6A   On Broadway
1B   Nobody But You
2B   He's A Man
3B   I Believe
4B   The World Ain't Round It's Square
5B   We Got To Get Out Of This Place
6B   No No No
7B   Theme


Paul Muggleton   -   guitars, vocals
Jimmy O' Conner   -   guitars
Bobby Zuill   -   bass, vocals
Howie Rego   -   drums

Producer   -   Eddy DeMello


http://www.dailymotion.com/video/x3zt4ba_the-savages-poor-man-s-son-1966_music 
  

środa, 23 marca 2016

Seompi (US) - "Summer's Comin' On Heavy" 1970 / 71 (released in 1998, Heavy Psych / Prog Rock)

Seompi (US) - Summer's Comin' On Heavy 1970 / 71  (released in 1998, Heavy Psych / Prog Rock)



Grupa z McAllen (Texas, US), założona w 1970r. przez byłego wokalistę i basistę lokalnej, bardzo
popularnej formacji The Headstones - Dave Williams (w latach 1965-68 członek - założyciel tej formacji,
a następnie powołał krótkotrwały projekt o nazwie The Meat, w roku 1969 aresztowany za posiadanie marihuany, po rocznym pobycie w więzieniu powrócił z nową grupą o nazwie Seompi) do którego dołączył
basista - Pat Rockhill i perkusista Bill Reid.








Grupa w trzyosobowym składzie (bez gitary) nagrała singla dla teksańskiej wytwórni Blackstar :
"Summer's Coming On Heavy"  /  "Lay On The Floor"  (1970, Blackstar, S-101, US).
Ten zestaw utworów został ponownie nagrany po przyjściu do zespołu świetnego gitarzysty - Mitch
Watkins (ur. 01 sierpnia 1952r, w McAllen),a następnie ponownie wydany na singlu przez wytwórnię
Yin Yang  (1970, S-101, US).







Wszystkie nagrane i wydane single pochodzą z okresu 1971-72, a dorobek wydawniczy zespołu
uzupełniają jeszcze :
- "Almost In The Whole"  /  "Slide, Slide"  (1970, Blackstar, S-102, US),




oraz :
- "We Have Waited"  /  "Lay On The Floor"  (1971, Number Eight Records, GE-102, US)







Po około rocznym pobycie w rodzinnej miejscowości, w roku 1971 przenieśli się do Austin, TX.
Mieli oddaną, dość liczną grupę lokalnych fanów. W ciągu niespełna czterech lat istnienia, często
koncertowali (m.in. mieli okazję otwierać występy znanych wykonawców : Trapeze, ZZ Top, Foghat,
Buddy Miles). Pod koniec działalności zespołu doszło do zmiany - Mitch Watkins został zastąpiony
przez Billy "Skid" Rowe (guitar), a także przyszedł do zespołu nowy perkusista - Lee Manley.
Zespół "za życia" nie wydał żadnego albumu, ale znaczna część jego utworów (szczególnie podczas
prób) została utrwalona na taśmach (podobno ponad 6 godzin nagrań) przez Davida Gardnera (z lokalnej
Soundman). Po wielu latach (bodajże jako pierwsza) wytwórnia Rockadelic Records wydała kompilację
ich nagrań (pochodzących z okresu 1970-1971) na albumie - "Summer's Comin' On Heavy" (1998,
Rockadelic, RR LP33, US).







W późniejszym okresie materiał ten został znacznie poszerzony w wydawnictwach : Gear Fab Records i
Akarma Records - album (LP, CD) - "Awol".


Seompi (US) - "Summer's Comin' On Heavy" 1970 / 71  (1998, Rockadelic, RR LP33, US)


1A   Summer's Comin' On Heavy
2A   Lay On The Floor
3A   And I Ain't Seen Him Since
4A   A.W.O.L.
5A   Elijah
1B   Almost In The Hole
2B   Slide, Slide
3B   Sticky Situation
4B   Voodoo Chile


Dave Williams   -   bass, vocals
Pat Rockhill   -   bass, vocals ?
Bill Reid   -   drums
Mitch Watkins   -   guitars  

Seompi  (Self Expression On Musically Potential Instruments)


http://www.dailymotion.com/video/x3zjxqh_seompi-summer-s-comin-on-heavy-1970-71_music 



   





wtorek, 22 marca 2016

Seiche (US) - "Demo Press" 1979 (released in 1981, Hard Prog Rock)

Seiche (US) - Demo Press 1979  (released in 1981, Hard Prog Rock)



Kolejna świetna pozycja, powstała w okresie gdy to co najlepsze w progressive rock już dawno minęło.
Grupa Seiche, istniała niespełna dwa lata. Powstała w połowie 1978r. w Chicago (Illinois, US) z inicjatywy
gitarzysty, wokalisty Steve Zahradnik i jego szkolnego kolegi z liceum Joe Klinger (początkujący producent,
inżynier dźwięku). Do Zahradnik dołączył basista Tom Vess, a chwilę później perkusista Mike Klimecko,
który wkrótce został zastąpiony przez Marc Levinson.








Trio, przyjęło nazwę Seiche (wymyślona przez Joe Klinger). Generalnie, poza jednym koncertem, grupa
nie występowała publicznie. W okresie 1978-1979 zespół zarejestrował materiał na płytę w Hedden West
Studios w Schaumburg (Illinois, ok. pół godziny drogi od Chicago). W roku 1980 zespół został rozwiązany.
Płyta o nazwie "Demo Press" była przygotowana do wydania w 1979r. ale stało się to dopiero dwa lata
później. W roku 1981 ujrzała światło dzienne w nakładzie 150 egzemplarzy.







Na początku lat 90-tych Steve Zahradnik założył kolejne trio o nazwie Dose After Dose  (Steve
Zahradnik - lead vocals, guitars, bass, Robert Smith - drums, Steve Simo - guitar), które dokonało
kilku nagrań  - wydane w 1999r. przez Hexamon Records (HR-001) - "Seiche  /  Dose After Dose".


Seiche (US) - "Demo Press"  1979  (released in 1981, DRP 7766, US)


1A   In The Calm Of Your Eye
2A   Evidently Me
3A   Islands
1B   Dissonant Toys
2B   The Maze
3B   Medicine Man
4B   Good Mourning


Steve Zahradnik   -   lead vocals, guitars
Tom Vess   -   bass, vocals
Marc Levinson   -   percussion

Produced, Engineered   -   Joe Klinger


http://www.dailymotion.com/video/x3zc91m_seiche-in-the-calm-of-your-eye-1979_music 
  

niedziela, 20 marca 2016

Research 1-6-12 (US) - "In Research" (1968, Psych Rock)

Research 1-6-12  (US) - In Research  (1968, Psych Rock)



Ta krótkotrwała formacja (około roku) powstała  w Oxnard (California, US, godzina drogi od Los
Angeles) na początku 1968r., podczas występu w tamtejszej kręgielni trójki muzyków : Don "Dewey"
Burns (pochodzący z Tennessee), Dick Bozzi (z terenu Massachusetts) i Morrie Yess (ur. w Kanadzie
18 kwietnia 1945r.). Dwoje z nich : Dick Bozzi i Morrie Yess (wł. Moshe Aaron Yess, znany także jako
Morrie Arthur Yess) byli wcześniej związani z The Stoney Creek Bridge (grupa lub projekt studyjny o
którym niewiele wiadomo) - ich kompozycje : "Seattle" i "I Feel Warm" znalazły się na singlu tej grupy
(1968, Flick City, FC-3003, US) promującym album  The Stoney Creek Bridge - "The First Album".
Research 1-6-12, chociaż formalnie była to grupa trzyosobowa, to m.in. podczas nagrywania swojej
płyty (rok 1968 - United Audio Studios w Santa Ana - obszar Los Angeles) korzystała z pomocy
dodatkowego muzyka - perkusisty, którego personalia nie sa znane. Album - "In Research" został wydany
jesienią (najprawdopodobniej październik) 1968r. na etykiecie Flick City Records (właściciel - David
Rollnick, siedziba - Los Angeles - Hollywood).








Pomimo tego, że płyta była promowana kilkoma singlami :
- "Highway Song"  /  "Highway Song"  (1968, Flick City, FC-3004, US),







- "Juicy"  /  "I Don't Walk There No More"  (1968, Flick City, FC-3005, US),







- "Can You Baby"  /  "Lip Smackin' Good"  (1968, Flick City, FC-3007, US),







sprzedaż albumu była znikoma - podobno kilka sztuk. W krótkim czasie zespół uległ rozwiązaniu.
Dick Bozzi - związał się z radiem (prowadził audycje muzyczne). Don Burns - zniknął z pola widzenia,
odnalazł się później jako mieszkaniec Tujunga, CA. Morrie Yess - w 1969r. wyjechał do New York
gdzie studiował, później powrócił do Kalifornii , a następnie w 1978r. wyjechał do Izraela. Na początku
lat 90-tych założył zespół o nazwie The Burnt Offering. W późniejszych latach wycofał się z muzyki z
uwagi na pogarszający się stan zdrowia. Zmarł na raka 8 stycznia 2011r. w Tucson (Arizona).


Research 1-6-12 (US) - "In Research" (1968, Flick City, FC-5001, US)


1A   Can You Baby
2A   Highway Song
3A   Pale Rose Gray
4A   The Grass Is Greener
5A   Juicy
6A   John
1B   Lip Smackin' Good
2B   Omar
3B   The Feeling
4B   Lookin' In The Toaster
5B   I Don't Walk There No More


Don "Dewey" Burns
Dick Bozzi
Morrie Yess

? (drums)

Produced - BBY (Burns-Bozzi-Yess) Productions


http://www.dailymotion.com/video/x3yxudy_research-1-6-12-can-you-baby-1968_music 
http://www.dailymotion.com/video/x3yxugt_research-1-6-12-the-feeling-1968_music 
http://www.dailymotion.com/video/x3yxuhc_research-1-6-12-lookin-in-the-toaster-1968_music 
   

sobota, 19 marca 2016

Roger Rodier (Canada) - "Upon Velveatur" (1972, Psych Folk / Rock)

Roger Rodier (Canada)  -  Upon Velveatur  (1972, Psych Folk / Rock)



Roger Rodier (niestety nieobecny już wśród nas)  -  pochodził z Montreal (Quebec, Canada). Ten
folkowy wokalista, kompozytor, gitarzysta, był aktywny muzycznie od wczesnych lat 60-tych, związany
w tym czasie z lokalnymi zespołami z których najbardziej znana była grupa The Mike Jones Group - wokalisty Michaela Lachance (występującego pod pseudonimem "Mike Jones"). Był to okres fascynacji
muzyka brytyjskim nurtem - British Invasion,a w szczególności The Beatles. Pod koniec lat 60-tych
nagrał i wydał (na etykiecie Pax Records z Montreal) dwa single (jeden z wokalizą w języku francuskim),
z pomocą kolegów z lokalnej formacji The Simplicity - gitarzysta Germain Gauthier i perkusista Richard
Patry. Pierwszy ukazał sie w sierpniu 1969r. :
- "L'Herbe"  /  "Tu Viendras"  (Pax Records, PAX-3802, Canada)








http://www.dailymotion.com/video/x3yu49f_roger-rodier-l-herbe-august-1969_music
http://www.dailymotion.com/video/x3yu4d8_roger-rodier-tu-viendras-august-1969_music


Kolejny, w październiku 1969 roku :







http://www.dailymotion.com/video/x3yu4lx_roger-rodier-have-you-october-1969_music
http://www.dailymotion.com/video/x3yu4oe_roger-rodier-overseer-october-1969_music


Niespełna trzy lata później, w lutym 1972r. nagrał swój pierwszy, a zarazem jedyny album w Andre
Perry Studios w Montreal z grupą nieznanych muzyków. Można przyjąć, że w nagraniach uczestniczyli
wspomniani - Germain Gauthier (może także jego brat - Laurent Gauthier), Richard Patry, gitarzysta
Red Mitchell i inni muzycy. Album - "Upon Velveatur" wydany został jesienią 1972r. przez Columbia
Records.







Wcześniej, w maju 1972r. Columbia wypuściła na rynek singiel :
- "The Key"  /  "Easy Song"  (Columbia, C4-2970, Canada)







W ramach promocji albumu, zostały wydane w 1972r. dwa kolejne single :
- "Listen To These Chords I Play (Celeste)"  /  "My Spirit's Calling"  (Columbia, C4-3058, Canada)







- "Am I Supposed To Let It By Again (Above The Covers)"  /  "You Don't Know What It's Like"
(Columbia, C4-3102, Canada).







Na początku 1973r. Rodier rozpoczął prace nad drugim albumem dla Columbia Records, ale nie został
one ukończone.


Roger Rodier (Canada) - "Upon Velveatur"  (1972, Columbia Records, ES-90095, Canada)


1A   Listen To These Chords I Play (Celeste)
2A   My Spirits Calling
3A   Am I Supposed To Let It By Again (Above The Covers)
4A   The Key
1B   While My Castles Burning
2B   You Don't Know What It's Like
3B   Just Fine
4B   Let's See Some Happyness


Roger Rodin   -   vocals, guitars

grupa nieznanych muzyków

Produced   -   Roger Rodier and Columbia Records of Canada Ltd.


http://www.dailymotion.com/video/x3yskyz_roger-rodier-am-i-supposed-to-let-it-by-again-above-the-covers-1972_music