środa, 31 stycznia 2018

Aeroblus (Argentina) - "Aeroblus" (1977, Hard Rock / Heavy Blues Rock)

Aeroblus  (Argentina)  -  "Aeroblus"  (1977, Hard Rock / Heavy Blues Rock)



Kultowy, krótkotrwały  (1976-78)  projekt, super trio  -  powstałe w inicjatywy :
- Norberto "Pappo" Napolitano  -  guitar, vocal  (wł. Norberto Anibal Napolitano, znany bardziej
  jako, m.in : Pappo, Pappo Napolitano, ur. 10.03. 1950r. w Buenos Aires, kompozytor, gitarzysta,
  wokalista, wcześniej występował m.in. w : Los Buitres, Los Abuelos De La Nada, Los Gatos,
  Billy Bond Y La Pesada, założyciel znanej formacji Pappo's Blues, Riff, zginął 25.02. 2005r.
  w wypadku na motocyklu w Lujan - prowincja Buenos Aires)
- Alejandro Medina  -  bass, vocal  (znany także jako El Negro Medina, ur. 01.11. 1949r. w Buenos
  Aires, wcześniej - m.in. w : The Seasons, Manal, Billy Bond Y La Pesada, od 1974r. w Pappo's
  Blues).
Brakującym "elementem" układanki - był :
- Rolando Castello Jr  -  drums  (brazylijski perkusista, ur. 13.04. 1953r., prawdziwy obieżyświat :
  Brazylia - Meksyk - Brazylia - US - Brazylia - Argentyna - Brazylia, grał - m.in. w : The Box,
  Parado Suprimida, Three Souls In My Mind, Tarantula, Made In Brazil, Elmo Flick).
Medina  (wraz z Pappo)  podczas pobytu w Brazylii w 1976r. nawiązał kontakt z Rolando Castello
(znali się od 1974r.) i zaproponował mu przystąpienie do nowo tworzonego zespołu o nazwie Aeroblus.
Obydwaj argentyńscy muzycy mieli świetną reputację, a praca z nimi była z jednej strony wielkim
wyzwaniem, a z drugiej wyróżnieniem.
Castello przystał na propozycję przyjaciela. Po raz pierwszy cała trójka spotkała się w okolicach
Jundiai - to jest ok.60 km od Sao Paulo. Tam też miały miejsce pierwsze próby  (duża farma z
nowo wybudowanym, nowoczesnym domem).
Zespół na stałe "zakotwiczył" w Buenos Aires. Costello zamieszkał w domu Pappo.
Zadebiutowali występem w Teatro Premier  (Buenos Aires)  06 stycznia 1977r.








Kilka miesięcy później  (maj 1977)  nagrali  (Estudio Phonogram S.A.L.C.)  w ciągu dwóch - trzech
dni album - "Aeroblus".
Płyta ukazał się dopiero pięć miesięcy później  (1977, Philips, 6347304, Argentina).







Po marcowym  (1976)  przewrocie politycznym w Argentynie, życie w tym kraju - także dla
muzyków - stało się niebezpieczne  (m.in. tajemnicze zniknięcie  Tenorio Jr - brazylijskiego
klawiszowca w zespole towarzyszącym znanemu wokaliście - Vincius De Moraes, co miało
miejsce w Buenos Aires  24 marca 1976r.).
Niepewny byt artystów w kraju gdzie władzę przejęła junta wojskowa, a przede wszystkim
oferta współpracy z Arnaldo Baptista  (ex - Os Mutantes) - spowodowały, że Castello postanowił
porzucić zespół. Wrócił do Brazylii gdzie został członkiem zespołu Baptisty - Patrulha do Espaco.
W 1978r. do Aeroblus dołączył klawiszowiec - Claudio Pesavento i nowy perkusista Gonzalo
Farrugia.
W tym nowym składzie grupa wystąpiła, m.in. w Mar del Plata  (południowo-wschodnia część
prowincji Buenos Aires) prezentując utwory z płyty i kilka nowych piosenek.
Jednak czas zespołu się kończył. W niedługim czasie rozdział pod nazwą - "Aeroblues" został
zakończony.


Aeroblus  (Argentina)  -  "Aerobls"  (1977, Philips, 6347304, Argentina)


A1   Vamos A Buscar La Luz
A2   Completamente Nervioso
A3   Tema Solisimo
A4   Arboles Difusores
A5   Vendriamos A Buscar

B1   Aire En Movimiento
B2   Vine Cruzando El Mar
B3   Nada Estoy Sabiendo
B4   Sofisticuatro
B5   Buen Tiempo 


Norberto "Pappo" Napolitano   -   guitar, vocal
Alejandro Medina   -   bass, vocal
Rolando Castello Jr   -   drums, percussion 



 

wtorek, 30 stycznia 2018

Free Well (US) - "Cold Cold Morning" (1969 / 2017, Heavy Psych / Blues Rock)

Free Well (US)  -  "Cold Cold Morning"  (1969 / 2017, Heavy Psych / Blues Rock)



W 2017r. Grail Records Production wydał podwójny, kompilacyjny album - "Cold Cold Morning"
zespołu Free Well  (nagrania z lutego i listopada 1969r.)
Co prawda już wcześniej grupa doczekała się upamiętnienia  (LP, CD), ale to wydawnictwo ze
względów estetycznych i nie tylko, jest szczególne.
Korzenie zespołu sięgają początku lat 60-tych, kiedy to w Skaneatels, NY powstała grupa o nazwie
The Ridgewoods, do której około 1963r. dołączył miejscowy, nastoletni muzyk :
- Joe Whiting  -  lead vocal, tenor saxophone  (Joseph Warren Whiting, ur. 19.03.1948r.).
Pod koniec 1966r. grupa The Ridgewoods praktycznie przestała istnieć.
Joe Whiting nawiązał współpracę z :
- Mark Doyle  -  lead guitar, vocal  (Mark C. Doyle z Auburn, NY, ur. 15.10.1949r.),
tworząc wspólnie The New Ridgewoods - w pierwotnym składzie z :
- Tom Glaister  -  drums  (ur. 12.01.1947r.)
- Barry Maturevitz  -  bass  (od 1965r. członek The Ridgewoods)
- Chuck Baron  -  rhythm guitar.
W pierwszej połowie 1967r. nastąpiły zmiany personalne  :
- John Dean  (epizodyczny pobyt w zespole)  zastąpił Chuck'a Baron'a,
- George Egosarian  -  bass  (George G. Egosarian z Syracuse, NY, ur. 18.06. 1946r.)
  zastąpił Barry Maturevitz'a,
doszedł :
- Bill Irvin  -  rhythm guitar, vocal.
W 1968r. grupa zmieniła nazwę na Free Will, a na początku 1969r. zarejestrowała
kilka nagrań w Waterbury, Connecticut. 
Niedługo po tej sesji z zespołem rozstał się George Egosarian, zastąpiony przez :
- John DeMaso  -  bass  (John Demaso, ur. 23.09.1947r. w Argentynie, jako nastolatek
  przybył do US, uczęszczał do Holy Family School w Auburn, NY).
Kolejna sesja nagraniowa miała miejsce w listopadzie 1969r.
Około 1972r. zespół podpisał kontrakt z RCA Records, zmieniając  (sam lub pod wpływem
perswazji wytwórni) nazwę na Jukin' Bone - ... ale to już inna historia.








Free Will  (US)  -  "Cold Cold Morning"  (1969 / 2017, Grail Records, GRL - 301)


A1   River Deep Mountain High
A2   Cold, Cold Morning
A3   Name In The Wind
A4   Step Inside Love
A5   No Resurrection

B1   Heart Full Of Soul
B2   State Police Boogie
B3   Way Out

C1   Changes
C2   I Believe To My Soul
C3   Are You Gone ?

D1   Chuck Berry Medley
B2   Skaneateles Cellar Incident 


Joe Whiting   -   lead vocal, tenor saxophone
Mark Doyle   -   lead guitar, vocal, piano - D2
Tom Glaister   -   drums
Bill  Irvin   -   rhythm guitar, vocal, lead vocal - C1
George Egosarian   -   bass  (A1 - A5)
John DeMaso   -   bass  (B1 - D2)

A1-A5  -  recorded demo in Waterbury, Conn. (February 1969)
B1-D2  -  recorded November 1969







niedziela, 28 stycznia 2018

Trash (Germany) - "Living In A Garden" / "Why There Is War" (Single - circa 1970, Krautrock)

Trash  (Germany)  -  "Living In A Garden"  /  "Why There Is War"  (Single - circa 1970, Krautrock)



Kwartet z Krefeld  (Nordrhein-Westfalen, Germany), działający w pierwszej dekadzie lat 70-tych,
pierwotnie w składzie :
- Peter Brough  -  guitar
- Clemens Bertzen  -  bass
- Klaus Hackspiel  -  organ,
oraz perkusista o nieznanym nazwisku, zastąpiony w lutym 1972r. przez :
- Achim Heinemann  -  drums.
Menedżerem zespołu był Manfred Zenke.
Około 1970r. grupa nagrała i wydała singiel :
- "Living In A Garden"
- "Why There Is War",
na etykiecie BisPar  (nr kat. SK 100, Germany)




W 1971r. jedna z kompozycji zespołu - "Harvest Day", znalazła się na kompilacyjnym wydawnictwie
"Release" - Various Artists  (1971, Germany Blues And Underground, 1000 001, Germany).
Grupa  zdobyła 2 miejsce na Beat Festival Krefeld i European Cup of German Beat Championship.




sobota, 27 stycznia 2018

El Shalom (Germany) - "Frost" (1976, Krautrock)

El Shalom  (Germany)  -  "Frost"  (1976, Krautrock)



Jeden album i singiel  -  to dorobek dziesięcioletniej działalności  (1970-1980)  grupy El Shalom.
Założona w Rheinhausen  (w tamtym czasie samodzielne miasteczko, od 1975r. dzielnica
Duisburga, Germany)  w 1970r. przez nastoletnich, początkujących, lokalnych muzyków :
- Helmut Meier  -  bass, flute, vocal  (ur. 16.09. 1954r.)
- Wolfgang Merkens  -  drums, vocal  (ur. 27.05. 1954r.).
Jako kwintet - w składzie :
- Helmut Meier
- Wolfgang Merkens
- Gunter Christ  -  guitar, vocal  (ur. 05.12. 1955r.)
- Joachim "Barney" Brands  -  keyboards, vocal  (ur. 23.10. 1957r., autor wszystkich utworów na LP)
- Karlheinz Schmitz  -  guitar, flute, saxophone, vocal  (ur. 19.07. 1954r.),
w lutym 1976r. zrealizowała  (Studio Neubauer - Willy Neubauer, Dusseldorf)  album - "Frost",
wydany tego samego roku na lokalnej etykiecie - Attacca  (1976, 2/7625, Germany).








Singiel :
- "Birthday-Song"
- "Geld",
został nagrany w Studio Dieter Dierks, wydany w 1978r. przez Attacca  (1978, AT - 78114, GER).







Grupa zakończyła działalność na przełomie marzec / kwiecień 1980r.


El Shalom  (Germany)  -  "Frost"  (1976, Attacca, 2/7625, GER)


A1   Der Werbegnom
A2   Princess June
A3   Kreislaufkollaps
A4   Alwin Zweistein

B1   Frost
B2   H.A.+ Zwirn
B3   Birthday-Song
B4   Leipzig 


Helmut Meier   -   bass, flute, vocal
Wolfgang Merkens   -   drums, vocal
Gunter Christ   -   guitar, vocal
Joachim Brands   -   keyboards, vocal
Karlheinz Schmitz   -   guitar, flute, saxophone, vocal 


 

czwartek, 25 stycznia 2018

KomKol (Germany) - "Index" (1973, Krautrock)

KomKol  (Germany)  -  "Index"  (1973, Krautrock)



KomKol  (Kommunikation Und Kollektiv)  -  grupa z Mainz  (Germany) o nieznanej biografii,
działająca w pierwszej dekadzie lat 70-tych.
Cechą charakterystyczną zespołu były polityczne teksty "podane" w wielogatunkowej stylistyce.
Dwa wydawnictwa  (private press)  zespołu  (album i singiel)  ukazały się w 1973r.
Album - "Index", nagrany późnym latem 1972r.  (Münchner Union Studio) w składzie :
- Hans-Jürgen Eich  -  guitar, vocal
- Dieter Sallinger  -  drums, percussion
- Thomas Roscher   -   bass, vocal
- Walter Slansky  -  guitar, congas, vocal
- Mischa Zai  -  organ, piano, vocal  (Michael Zai, ur. 07.07. 1953r. Worms),
z gościnnym udziałem :
- Fred Pfirrmann  -  organ, vocal, text
- Rudolf Leubner  -  text,
wydany na etykiecie Kanal, Mainz  (1973, LEUB 25, Germany)








Singiel  (strona "B")  - "Solidarität"  (1973, Kanal, ELZ 302, Germany)







KomKol  (Germany)  -  "Index"  (1973, Kanal, LEUB 25, Germany)


A1   Alle Wissen Was Gut  Für Dich Ist
A2   Fragen  (Und Antworten)  Zur Bundeswehr
A3   Annoncenzauber
A4   Mainzelmännchenzeit

B1   Die Schule Der Anpassung
B2   Sie Haben Die Wahl: 19.45 Oder 20.00 Uhr
B3   Schöne, Heile Welt
B4   Biene Und Stachelschwein          


Dieter Sallinger   -   drums, percussion
Hans-Jürgen Eich   -   12-string acoustic guitar, guitar, vocal
Thomas Roscher   -   bass, vocal
Walter Slansky   -   guitar, congas, vocal
Mischa Zai   -   organ, piano, vocal

Fred Pfirrmann   -   organ, vocal, text
Rudolf Leubner   -   text







 

wtorek, 23 stycznia 2018

Sweet Slag (UK) - "Tracking With Close-Ups" (1971, Prog / Jazz Rock, Blues Rock)

Sweet Slag  (UK)  -  "Tracking With Close-Ups"  (1971, Prog / Jazz Rock, Blues Rock)



Kwartet z Luton  (Bedfordshire, UK)  składający się z lokalnych muzyków, założony w 1969r.
przez :
- Mick Kerensky  -  guitar, vocal  (z Luton, znany jako Mick Wright, ur. w 1949r., po zakończeniu
  krótkiej kariery muzycznej od 1974r. aż do emerytury w 2009r. pracował w Luton Borough Council
  w ostatnim okresie jako kierownik działu gospodarki odpadami),
który do współpracy zaprosił :
- Al Chambers  -  drums, percussion  (na początku lat 80-tych w zespole Wedgewood, zmarł
  w 1998r.)
- Jack "Moth" O'Neill  -  bass, trombone,
a chwilę później dołączył :
- Paul Jolly  -  saxophones, clavinet, flute, oboe  (z Luton, wcześniej w The People Band).


                  (Photo - circa 1970, from left :  Paul Jolly, Jack O'Neill, Al Chambers, Mick Kerensky)


W okresie kilkuletniej działalności  (1969-1971 jako Sweet Slag, 1972 jako Slag)  grupa wystąpiła,
m.in. na dużej imprezie w Mecca Ballroom  (Bradford), występując jako support  (The Equals)
przed 3500 widownią. Występowała obok - m.in. : Deep Purple, Tyrannosaurus Rex, Ghost, High
Tide, Edgar Broughton Band, Groundhogs.
W 1970r. dzięki operatywności ich managera  (Keith Edwards)  -  jego znajomości z Eddie Kassner
z President Records, podpisała kontrakt płytowy.
Nagrania zrealizowano  (Pan Sound Studios, London)  w ciągu dwóch dni, we wrześniu 1970r.
Płyta - "Tracking With Close-Ups" - została wydana 15 stycznia 1971r.  (President, PTLS 1042, UK).








W drugiej połowie 1971r. z zespołem rozstał się basista Jack O'Neill.
W niedługim czasie dołączył basista z Luton - John Catlin i pochodzący z Londynu - gitarzysta
Keith Arnold  (wcześniej, m,in, członek Gentle Madness).
W drugiej połowie listopada 1971r. po raz ostatni wystąpili pod starą nazwą  (Sweet Slag)  na
Brunel University, London  - u boku zespołu Lindisfarne.
Wraz z nowym rokiem nazwa zespołu została skrócona do - "Slag".
Rozwiązanie zespołu nastąpiło w 1972 lub na początku 1973r.


Sweet Slag  (UK)  -  "Tracking With Close-Ups"  (1971, President, PTLS 1042, UK)


A1   Specific
A2   Milk Train
A3   Rain Again
A4   Patience

B1   Twisted Trip Woman
B2   World Of Ice
B3   Babyi Ar 


Mick Kerensky  (Mick Wright)   -   guitar, vocal
Al Chambers   -   drums, percussion
Paul Jolly   -   saxophones, clavinet, flute, oboe
Jack O'Neill   -   bass, trombone 



 


poniedziałek, 22 stycznia 2018

Shakey Vick (UK) - "Little Woman You're So Sweet" (1969, Blues Rock)

Shakey Vick  (UK)  -  "Little Woman You're So Sweet"  (1969, Blues Rock)

 

 

Graham Vickery  (bardziej znany jako Shakey Vick)  -  brytyjski muzyk bluesowy.
Pochodzi z Hereford  (Herefordshire, UK), w drugiej połowie lat 60-tych był częścią rozkwitającej,
Londyńskiej sceny białego bluesa. Jako muzyk  (harmonica, vocal)  zaczął wcześnie - pod koniec
lat 50-tych. Na początku lat 60-tych występował wspólnie z Chrisem Youldenem  (później Savoy
Brown),a także w zespole Dave Peveretta  (później Savoy Brown) - Lonesome Jax.
Miał propozycję przystąpienia do Savoy Brown  (podobno zagrał z nimi na kilku koncertach) jednak
z powodów finansowych  (miał na utrzymaniu żonę i dzieci)  nie skorzystał z niej.
Latem 1966r. założył Shakey Vic's Big City Blues Band  - w składzie :
- Graham Vickery - harmonica, vocal
- Mel Wright  -  drums
- Ron Skinner  -  bass, vocal.
Do roli gitarzysty w zespole pretendowali : Paul Kossoff  (ostatecznie w Black Cat Bones) i Rod Price. Zwyciężyła kandydatura tego drugiego, za czym przemawiało, m.in. to, że Rod dysponował
samochodem  (auto matki), był bardzo dobrze zorientowany w temacie tradycyjnego amerykańskiego
bluesa  (członkowie zespołu często słuchali płyt Muddy Watersa w domu rodziców Rod'a), a przy tym był dobrym gitarzystą.


                                        (Vickery, Wright, Skinner, Price  -  foto  :  1967 rok)


Początkowo zespól grał w dość dziwnych miejscach  (wesela, bale, itp).
Aby grać regularnie założył własny klub  -  The Hole In The Ground  (w piwnicy pod żydowską
kawiarnią  - w Swiss Cottage, Camden, London).
Wkrótce zaczęli grać w bardziej znanych miejscach Londyńskich klubach, m.in. : The Flamingo,
The Ram Jam Club, Klooks Kleek, The Marquee.
07 kwietnia  lub  26 kwietnia 1968r.  (koncert w The Blues Loft w High Wycombe, Buckinghamshire)  miał miejsce ostatni występ w tym składzie.
Odeszli Wright, Skinner i Price  (kilka miesięcy później w Black Cat Bones - zastępując, nomen
omen ... Paula Kossoffa, a w dalszej perspektywie grupa Foghat)  tworząc  (wraz z Chris Elvin)
nowy  (krótkotrwały)  zespół o nazwie Dynaflow Blues  (później Wright i Skinner byli w
brytyjskiej formacji The Nighthawks).
07 czerwca 1968r. Graham Vickery, już z nowymi muzykami  (jako Shakey Vick's New Band)
wystąpił w The Blues Loft  (High Wycombe).
W 1969r. nagrał album na żywo w klubie w Birmingham - w składzie :
- Graham Vickery  -  harmonica, vocal
- Bruce Langman  -  guitar
- Ned Balen  -  drums
- Nigel Tickler  -  bass,
który został wydany jako Shakey Vick pod tytułem - "Little Woman You're So Sweet"  - przez
Pye Records w 1969r.  (NSPL 18276, UK).









W późniejszych latach grupa koncertowała na kontynencie, m.in. :
- Dania, Szwecja  (1969/70)
- Holandia  (1972)
- Holandia, Belgia  (1974).


Shakey Vick  (UK)  -  "Little Woman You're So Sweet"  (1969, Pye, NSPL 18276, UK)


A1   Good Morning Little School Girl
A2   Blues With A Feeling
A3   Backbiter
A4   Come On In My Kitchen
A5   Crossroads Blues

B1   Terraplane Blues
B2   Little Woman You're So Sweet
B3   I'm Going Upstairs
B4   Death Valley Blues
B5   Movin' To Chicago 


Graham Vickery  (Shakey Vick)   -   harmonica, vocal
Bruce Langman   -   guitar
Ned Balen   -   drums
Nigel Tickler   -   bass 



 









sobota, 20 stycznia 2018

Modern Music Band (Sweden) - "Modern Music Band" (1972, Prog / Jazz Rock)

Modern Music Band  (Sweden)  -  "Modern Music Band"  (1972, Prog / Jazz Rock)

Bardzo ciekawa formacja z Borås  (Sweden), założona na początku 1971r. przez bardzo utalentowanego muzycznie  (muzyk, kompozytor, producent)  klawiszowca, flecisty - Tomas
Andersson - pierwotnie w składzie :
- Tomas Andersson
- Mikael Eriksson
- Ove Claesson
- Bosse Fahlman
- Stefan Sandberg
- Ann-Marie Bengtsson.
Jeden z pierwszych występów zespołu miał miejsce w centrum kultury - Allégården w Borås.
Później, nastąpiła rekonstrukcja składu :
- Tomas Andersson  -  organ, piano, flute, vocal
- Ann-Marie Bengtsson  -  vocal
- Stefan Sandberg  -  guitar, vocal
- Lennart Franzén  -  bass
- Börje Svensson  -  drums, congas
- Lars Eriksson  -  tenor saxophone
- Ove Claesson  -  trumpet
- Peter Lindström  -  trombone.
W tym zestawieniu personalnym nagrali  (Stockholm)  w 1972r. album  (jedyne wydawnictwo
zespołu) - "Modern Music Band", wydany tego samego roku przez Spark Records  (1972, LPS 10008, Sweden).










Na początku czerwca 1972r. zespół wystąpił na festiwalu muzycznym w Sjömarken  (gmina Borås).


Modern Music Band  (Sweden)  -  "Modern Music Band"  (1972, Spark, LPS 10008, Sweden)



 A1  Betjänten
A2   Förvtivlan
A3   Cabadello
A4   Make Me Smile
A5   QZ 4800

B1   Klumpen
B2   Man Of The Moon
B3   Herbie
B4   Granvisa
 


Tomas Andersson   -   organ, piano, flute, vocal
Ann-Marie Bengtsson   -   vocal
Stefan Sandberg   -   guitar, vocal
Lennart Franzén   -   bass
Börje Svensson   -   drums, congas
Lars Eriksson   -   tenor saxophone
Ove Claesson   -   trumpet
Peter Lindström   -   trombone

Produced   -   Tomas Andersson 


https://www.metacafe.com/watch/12079950/modern-music-band-sweden-betj-nten-a1-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079954/modern-music-band-sweden-f-rvtivlan-a2-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079956/modern-music-band-sweden-cabadello-a3-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079962/modern-music-band-sweden-make-me-smile-a4-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079965/modern-music-band-sweden-qz-4800-a5-1972/

https://www.metacafe.com/watch/12079971/modern-music-band-sweden-klumpen-b1-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079978/modern-music-band-sweden-man-of-the-moon-b2-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079983/modern-music-band-sweden-herbie-b3-1972/
https://www.metacafe.com/watch/12079985/modern-music-band-sweden-granvisa-b4-1972/

 

piątek, 19 stycznia 2018

Shaggy (Sweden) - "Lessons For Beginners" (1975, Prog Rock)

Shaggy  (Sweden)  -  "Lessons For Beginners"  (1975, Prog Rock)



Kwintet z Göteborga, założony w 1972r. przez :
- Thomas Engström  -  lead vocal  (z Kungälv)
- Jan Fretman  -  bass, vocal  (z Hällingsjö, znany także jako : Jan Gustavsson, Jan Destner, ur.  
   02.10. 1952r., zm. luty 2014)
- Jan "Fidde" Rognås  -  lead guitar  (z Göteborga, ur. 15.05. 1955r.)
- Tomas "Shaggy" Ryan  -  organ, backing vocal,
do których dołączył  (1972r.)  muzyk z Austrii :
- Kurt Kästner  -  drums  (w 1976r. zastąpiony przez - Julian Hutchings - drums).
W tym  składzie, w drugiej połowie 1975r.  (29.09 - 03.10.1975)  grupa Shaggy zrealizowała
(Tal & Ton Studio w Göteborgu)  jedyny album - "Lessons For Beginners", wydany tego samego
roku lub na początku 1976r. przez szwedzką wytwórnię Royal  (nr kat. RGLP 80, Sweden).







Zespół Shaggy, wystąpił na wielu koncertach na terenie całej Szwecji, m.in. w 1976r. grał przed
wielotysięczną publicznością w hali widowiskowo-sportowej Scandinavium w Göteborgu - otwierając koncert brytyjskiej grupy The Sweet.
Grupa rozpadła się w 1978r. W zreformowanym składzie, reaktywowana na nowo w 2008r. pod
nazwą - Shaggy The Rockband.  


Shaggy  (Sweden)  -  "Lessons For Beginners"  (1975, Royal, RGLP 80, Sweden)


A1   Destination Nowhere
A2   Vengence
A3   Bitch
A4   No Strings
A5   Lessons For Beginners

B1   On The Road
B2   Nobody Cares
B3   I Can Feel
B4   Brink Of Nowhere 


Thomas Engström   -   lead vocal
Jan Gustavsson  (Jan Fretman)   -   bass, vocal
Jan "Fidde" Rognås   -   lead guitar
Tomas J. Ryan   -   organ, backing vocal
Kurt Kästner   -   drums  



 


czwartek, 18 stycznia 2018

Levande Livet (Sweden) - "Strömmens Pärla" (1973, Blues Rock)

Levande Livet  (Sweden)  -  "Strömmens Pärla"  (1973,  Blues Rock)



Krótkotrwały  (1972-73), wieloosobowy projekt o nazwie Levande Livet ze Sztokholmu, powstał z
inicjatywy byłych muzyków formacji Sogmusobil  (Sztokholm) :
- Johnny Mowinckel  -  electric piano  (Johan Ernst Mowinckel, ur. 19.08. 1938r. w Bergen,
   Norwegia, zm. 31.03. 2015r., współpracował z wieloma artystami i zespołami, m.in. pod koniec
   lat 60-tych w grupie Atlantic Ocean - Sztokholm, na początku lat 70-tych -Telefon Paisa,
   Sogmusobil,  Pugh - ze Sztokholmu, w połowie lat 70-tych - Tom Zacharias) 
- Einar Heckscher  -  vocal, tambourine  (ur. 06.05. 1938r. w Uppsala, wcześniej, m.in. : Telefon
   Paisa, Sogmusobil).
Pełnoprawnymi członkami zespołu byli także :
- Tommy Broman  -  guitar, vocal
- Hans Berggren  -  saxophones-soprano-tenor  (na przełomie lat 70-tych do połowy lat 80-tych
   członek grupy Beauty z Halmstad)
- Anders Spets  -  drums
- Peter Smoliansky  -  darbouka  (później,  m.in. w : Maffy Falay - Sevda, Rost, Eldkvarn)
- Labbe Bergström  -  bass  (Lars "Labbe" Bergström, później, m.in. Tom Zacharias)
- Gunnar Bergsten  -  saxophone-baritone  (ur. 26.03. 1945r., zm. 06.02. 2011r., występował, m.in. :
   Fläsket Brinner, Maffy Falay - Sevda, Turid)
- Maffy Falay  -  trumpet  (turecki trębacz - Ahmed Muvaffak Falay -  ur. 30.08. 1930r. Izmir).
Grupa pozostawiła po sobie jeden album - "Strömmens Pärla", wydany w 1973r. na etykiecie Silence
Records - Sztokholm  (SRS 4622, Sweden).








Levande Livet  (Sweden)  -  "Strömmens Pärla"  (1973, Silence, SRS 4622, Sweden)


A1   Mänskolivet
A2   Samma Samba 
A3   Fri Idioti
A4   Out Of This Mess

B1   Bellman
B2   Hr Drever Och Hr Ströver  
B3   Strömmens Pärla    


Johnny Mowinckel   -   piano
Einar Heckscher   -   vocal, tambourine
Tommy Broman   -   guitar, vocal
Hans Berggren   -   saxophone
Anders Spets   -   drums
Peter Smoliansky   -   darbouka
Lars "Labbe" Bergström   -   bass
Gunnar Bergsten   -   saxophone
Maffy Falay   -   trumpet