sobota, 28 listopada 2020

The Mojos (West Virginia - US, Garage Rock) - (nie)zapomniane zespoły

The Mojos  (West Virginia - US, Garage Rock)  -  (nie)zapomniane zespoły





Grupa nastolatków z Hurricane i St. Albans  (Wesr Virginia, US)  w 1965r. utworzyła zespół o nazwie The Mojos :
- Joe Clatworthy  -  guitar, vocals
- Paul Selan  -  bass, vocals  (Paul R. Selan, Jr. z Hurricane, ur. w 1948r.)
- Robert Harris  -  lead guitar
- Charles "Pedro Cooper" Jarrett  (1948 - 2018)  -  drums  (Charles Jarrett III, ur. 14.12. 1948r., zm. 19.03. 
   2018r.),
do którego dołączył :
- Tom Crouse  -  lead vocals  (Thomas A. Crouse z Hurricane).




      (Thhe Mojos, od lewej : Robert Harris, Joe Clatworthy, Charles Jarrett III, Paul Selan, Jr.)






                                                     (Robert Harris - St.Albans High School)







                                                                   (Paul R. Selan, Jr.)






                                                   (Joe Clatworthy - St. Albans High School)




Bardzo ważną osobą dla funkcjonowania zespołu i jego sukcesu  (singiel)  był zmarły w 2009r. ojciec
Paul'a - Paul R. Selan, Sr.  (menedżer i sponsor The Mojos).




(The Mojos, od lewej : Paul R. Selan, Sr., Robert Harris, Joe Clatworthy, Charles Jarrett III, Tom Crouse, Paul R. Selan, Jr.).




The Mojos byli niezwykle popularna grupą w tym okresie  (1965 - 1967)  w West Virginia, która miała
wielką rzeszę fanów w The Thunderball Club - St. Albans.
Przełomowym momentem w karierze zespołu byl singiel  (jedyne wydawnictwo The Mojos)  :
- " What She's Done To Me "  (Joe Clatworthy)

- " Go "  (Joe Clatworthy),

nagrany i wydany  (dzięki wydatnej pomocy finansowej Paul R. Selan, Sr.)  w 1966r. (Mojo Records).
Podobno był najlepiej ocenionym "małym krążkiem" w TV Show - Dick Clark's American Bandstand.










W maju 1967r. The Mojos wystąpili w finale stanowym  (w Charleston) konkursu - "The Battle Of The Bands".  Niestety wszystko co piękne trwa krótko. Grupa  "wpadła w oko"  Scotta Gravesa  (utalentowany
swinger z Columbus, Ohio), który został menedżerem zespołu i zgodnie z jego sugestią The Mojos zmienili
nazwę na The Muffets i wyjechali  (bez Paul R.Selan, Jr. - zastąpiony przez Steve Farley) do Columbus ... ale
to już zupełnie inna historia.
Paul R.Selan, Jr. grał potem w formacji The Powerhouse, natomiast Joe Clatworthy i Robert Harris około 1970r. występowali razem w grupie o nazwie Pressure.

Kilka lat temu ciekawą, własną historię opisał zmarły w 2018r. Charles Jarrett III - w sierpniu 1969r. wraz
z przyjacielem  (Robert Harris)  i dwoma koleżankami wyjechali na targi sztuki i rzemiosła do Bethel, NY..
Jakimś trafem znależli do oddalonego o 70 mil Woodstock i za całe 6 USD byłi świadkami najsłynniejszego
festiwalu rockowego na świecie. Charles  "załapał się"  na zdjęciu festiwalowym opublikowanym w Life
Magazine.




                      (Woodstock 69 - Charles Jarrett III - na zdjęciu  - pierwszy od prawej)



Special thanks to Paul R. Selan, Jr. for the information about the band.











 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz