środa, 10 października 2018

The Brood (Alabama - US, Heavy Psych - Hard Rock) - nieznane zespoły

The Brood  (Alabama  -  US, Heavy Psych - Hard Rock)  -  nieznane zespoły



Zacznę nietypowo, od wyjaśnienia pewnych kwestii do czego skłoniła mnie dość intensywna polemika (na kanale You Tube) z nieznaną mi osobą  (zapewne "zapomniała" się przedstawić)
dotycząca, ogólnie rzecz ujmując wiarygodności podawanych przeze mnie informacji.
No cóż, polemika  (ale)   konstruktywna jest jak najbardziej wskazana.
Niestety w tym przypadku argumenty mojego adwersarza polegały na jego intuicji lub wskazaniu
źródeł  (publikacje prasowe)  które  nie zawsze są wiarygodne  (wielokrotnie to zweryfikowałem,
m.in. przekręcanie nazwisk muzyków, podawanie niewłaściwych dat założenia zespołu lub publikacji nagrań, itp).
W tym miejscy pragnę nadmienić, że zawsze cechą nadrzędną moich publikacji jest wiarygodność
podawanych informacji.
Dla mnie najbardziej wiarygodnym źródłem są wiadomości pochodzące od samych muzyków lub
informacje prasowe pochodzące z okresu działalności danego zespołu.
Przede wszystkim to stanowi zasób moich publikacji na tym blogu.  Oczywiście jak każda osoba i
ja nie jestem nieomylny. Staram się to minimalizować  (m.in. dokładna, szczegółowa weryfikacji
zebranych wiadomości), a w sytuacji faktycznego błędu jestem i będę wdzięczny za jego wskazanie.
Przy okazji pozdrawiam tych wszystkich, którzy w temacie popularyzacji tej wspaniałej, niezapomnianej muzyki lat 60-tych/ 70-tych  coś konkretnego robią  (np. prowadzenie bloga,
wstawianie nagrań na You Tube), natomiast dystansuje się od wszystkich dla których jedynym
osiągnięciem w tym temacie jest wykazywanie rzekomych  błędów innym.
Trochę się rozpisałem nie na temat ale miałem potrzebę przekazania tego.


The Brood  -  lokalny projekt  (Birmingham, Alabama, AL)  pierwszej połowy lat 70-tych,  autorstwa
gitarzysty :
- Dale Aston  (Dale Bruce B. Aston z Birmingham, AL, ur. 11.11. 1946r. były muzyk miejscowych
   formacji : The Torquays i The Distortions),
który założył z kolegami z The Distortions :
- Steve Salord  -  saxophone, vocals  (Yves C. Salord z Fairfield, AL, ur. 14.04. 1946r., matka
   rodowita polka - zd. Rogowska, oprócz występów w The Distortions, wcześniej grał także w
   The Torquays)
- George Landman  -  bass, vocals  (George Wayne Landman, ur. 05.11. 1951r.,później
   współpracował, m.in.  ze świetnym, lokalnym perkusistą Billy Mobley - North And South)
Jak wspomina Dale Aston - po ukończeniu University of Alabama, wstąpił do National Guard,
a po służbie utworzył małą, trzyczęściową grupę The Brood.
Zespół działał w pierwszej połowie lat 70-tych i w tym czasie nagrał i wydał  (private press)
jeden singiel :
- "Virginia Neal"  (Aston - Salord - Landman)
- "The Roach"  (Aston - Landman)
(197?, Lemon, LM 1000, US)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz