czwartek, 17 stycznia 2019

These Vizitors (Indiana - US, Psych Folk Rock) - mało znane zespoły

These Vizitors  (Indiana - US, Psych Folk Rock)  -  mało znane zespoły




Zespół założony w 1965r. przez czworo rodzeństwa Curtis z Goshen  (Indiana, US) :
- Rick Curtis  -  guitar, vocals  (Richard Curtis - zmarł w styczniu 1995r.)
- Michael Curtis - bass, vocals
- Tom Curtis - guitar, vocals
- Patty Curtis - vocals, tambourine  (obecnie Patty Curtis Schauer),
oraz ich przyjaciela :
- Travis Rose  -  drums.








Lokalna scena muzyczna okazała się zbyt mała dla tej ciekawej, mającej duży potencjał twórczy grupy.
W 1967r. These Vizitors zawitali do Nowego Jorku. Zainteresował się nimi niezależny producent
Capitol Records - Richard D. Kaye :
"... Phil Ramone był inżynierem dźwięku w A & R Studios w Nowym Jorku, gdzie ja  (miałem
wówczas 21 lat) byłem niezależnym producentem Capitol Records. Spotkałem Rick'a Curtis'a
w 1967r. i byłem zachwycony jego piosenkami, gitarą i wokalem. Powiedziałem, że załatwię dla
nich kontrakt płytowy. Zaprezentowałem ich  (sala prób)  zaproszonym przedstawicielom wytwórni
płytowych,a dwa dni później już podpisali kontrakt z Capitol Records. Budżet był tylko na jeden
singiel ale podczas sesji nagraniowej w A & R Studios w 1967r. zarejestrowaliśmy pół albumu.
Moja firma - Greenleaf Music  [ASCAP]  była wydawcą tych nagrań ...".
Podczas tej sesji grupa nagrała pięć utworów, m.in. :
- "Happy Man"
- "For Mary's Road"
- "Reacher Road"
- "Rippling Road".
Dwa pierwsze, ukazały się na singlu wydanym pod koniec kwietnia lub na początku maja 1968r.
(Capitol Records, 2163, US).









Dwa pozostałe, wiele lat później na kompilacyjnym wydawnictwie :
- V/A - "Psychedelic Archaeology" Vol. 6 i 7.

W 1967r. grupa wystąpiła w bardzo popularnym programie telewizyjnym  (WGN Chicago) -
"The Bozo Show".
W 1968r. These Vizitors przenieśli się do West Palm Beach na Florydzie. Tam wystąpili, m.in.
podczas plenerowego festiwalu rockowego, otwierając występy takich gwiazd - jak, m.in. :
Jimi Hendrix Experience, Jefferson Airplane.
Niestety singiel nie okazał się przepustką do wielkiej kariery. Wraz z końcem 1968r. grupa
These Vizitors przestała istnieć.
Rick i Michael wzięli czynny udział (jako kompozytorzy i muzycy)  w nagraniu albumu
"At Crooked Lake"  (wydany w 1972r. przez Epic)  grupy Crazy Horse, a następnie wspólnie
z bratem  (Tom)  i perkusistą Crazy Horse - Ralph Molina, przez następne lata prowadzili
kolejny rodzinny zespół - The Curtis Brothers.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz