niedziela, 27 stycznia 2019

The Summit (Missouri - US, Heavy Psych Rock) - mało znane zespoły

The Summit  (Missouri - US, Heavy Psych Rock)  -  mało znane zespoły




Krótkotrwała grupa z Clinton  (Missouri, US), działająca lokalnie w 1969r.
Kwartet nastoletnich muzyków - troje chłopców z Clinton  (Clinton High School) :
- Kevin Frederick  -  bass, rhythm guitar  (Forrest Kevin Frederick, ur. 08.10. 1953r., w rok 1970
   ukończył Clinton High School, zm. 04.10. 2003r.)
- Jeff Walker  -  vocals  (Jeffrey Alan Walker, ur. w 1952r.)
- Larry Smith - drums,
oraz czwarty - dojeżdżający ponad 300 mil :
- Dana McReynolds  -  lead guitar  (z Sikeston, MO, ur. 14.04. 1953r. , cyt. :
   "...moja ciotka i wujek prowadzili biznes w Clinton, odwiedzałem ich latem i tam poznałem
   miejscowych muzyków ...",
   "...jechałem autobusem regionalnym z Sikeston do Clinton, to była całodniowa podróż. Autobus
   najpierw zjeżdżał do Arkansas, a następnie kierował się na północ. W Clinton nie było dworca
   autobusowego, był tylko przystanek autobusowy. Kevin i wujek czekali na mnie gdy tam
   dotarłem...",
   "... nigdy nie byliśmy prawdziwym zespołem, tylko grupą dzieciaków, które zebrały się na jam 
   session, ale udało się nam nagrać dwa utwory we wrześniu 1969r. ..." ).
Te dwa utwory zostały nagrane w Damon Recording Studios w Kansas City, MO i wkrótce wydane
na singlu :
- "The Darkness"
- "Thank You Mister Jones"  (w hołdzie zmarłemu około dwóch miesięcy wcześniej Brian Jones - 
                                               The  Rolling Stones),
w ilości 125 egzemplarzy na etykiecie North Room Records  (nr kat. D-12854, US).














Jedyny występ zespołu miał miejsce w parku w Clinton  (sierpień lub wrzesień 1969).







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz