sobota, 13 kwietnia 2019

The Innkeepers (New York - US, Garage / Psych Rock) - mało znane zespoły

The Innkeepers  (New York - US, Garage / Psych Rock)  -  mało znane zespoły




To było dla mnie duże wyzwanie aby zdobyć informacje na temat tego bardzo ciekawego zespołu.
Wiele czasu poświęciłem na to i gdy już prawie dałem za wygraną  (niestety porażka), los się do
mnie uśmiechnął.
Udało mi się nawiązać kontakt z osobą, bez której nie było by śladu fonograficznego tej zasługującej
na pamięć formacji.
Leon Salem  (Leon Howard Salem, pochodzący z Bronx, NY : muzyk - piano, drums, percussion,
drums, producent, aranżer, kompozytor, aktor, m.in. : "Deadly Closure" 2010, "The Return Of
Spade" 2011, "When The Time Comes" 2011)  -  autor  (słowa, muzyka)  obydwu  singlowych
piosenek zespołu, współproducent sesji nagraniowej The Innkeepers w 1966r., który przekazał mi
informacje na temat tego zespołu.
Grupa The Innkeepers została założona w 1965r. w Rosedale  (Queens, New York) i działała do roku
1968 - w składzie :
- Vito Turso  -  Hammond organ, lead vocals  (Vito A. Turso, ur. 03.01. 1948r., w latach 1963 - 1970
   występował w różnych lokalnych zespołach, mieszkał, m.in. w Rosedale, absolwent Brooklyn
   Technical High School - class 1965, Queens College - CUNY)
- Mike Lucente  -  bass
- Mike Vendetti  -  guitar, vocals
- Steve Saltzman  -  drums
- Gary Matson  -  vocals, percussion.
W 1966 nagrała singiel :
- "Never Should Have Done It"  (written, music - Leon Salem)
- "Wanted"  (written, music - Leon Salem),
wydany na etykiecie Galiko  (1966, Galiko Records, nr kat. 895, US).









Po rozwiązaniu zespołu w 1968r. Vito Turso założył nową formację o nazwie The Fleet Street
(1968 - 1970), w składzie :
- Vito Turso  (Hammond organ), - Joe Tomek  (drums), - Wayne Hickey  (bass), - Ralph Mole
(guitar) i wokalistka Nikki Smythe, ale to już zupełnie inna historia.

Thank you to Leon Salem.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz