niedziela, 30 października 2016

Früt Of The Loom (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

Früt Of The Loom  (US, Garage Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z Mount Clemens (Michigan, US), powstała w 1966r. W okresie kilkuletniej działalności (1966-69)
zanotowała szereg lokalnych występów (koncertów), m.in. w :
- Grande Ballroom  (Detroit, MI),
- Chatter Platter  (Detroit),
- Olympia Stadium  (Detroit),
- Edgewater Park Ballroom  (Detroit),
- IMA Auditorium  (Flint, MI),
- Welsh Auditorium  (Grand Rapids, MI),
- Bowen Field House  (Ypsilanti, MI),
- Schoolcraft College  (Livonia, MI),
- The Loft  (Leonard, MI),
- Club Limberlost  (Leonard),
- Mother's  (Romeo, MI),
- Pottawattamie Beach  (Saugatuck, MI),
- Crow's Nest East  (St. Clair Shores, MI),
- Silverbell Hideout  (Auburn Hills, MI),
- Village Pub  (Birmingham, MI),
u boku znanych i cenionych wykonawców, m.in. : Steppenwolf, The Jimi Hendrix Experience, The Amboy
Dukes, Canned Heat, MC5.
Centralną postacią zespołu był wokalista Norm Liberman (występujący pod pseudonimem Panama Red).
Wraz z nim, oryginalny (pierwszy skład) tworzyli : Bob Holley  (lead guitar), Phil Morgan  (bass), Jimmy
Nunnley  (drums), Jim Kosloskey  (guitar). W tym układzie personalnym grupa zrealizowała nagrania
w United Sound Studios w Detroit, które w 1967r. ukazały się na jedynej publikacji - singlu :
- "One Hand In The Darkness"
- "A Little Bit Of Bach"
(wydany na etykiecie Loom Records, nr kat. 67-101, US).






https://youtu.be/v_pjPhLjKaQ

Późniejszy okres (do roku 1969) charakteryzował się licznymi zmianami personalnymi w zespole.
Odeszli : Holley, Kosloskey, Morgan, Nunnley (mała przerwa), a na ich miejsce pozyskiwano nowych muzyków (których okres bytności w grupie był różny) : perkusista Rich Tharp - zastąpiony przez Martin
Preece, gitarzysta Ben Brewer - zastąpiony przez Ernie Calis, basista Kenny Kraft.
W 1969r. Panama Red zmienił nazwę zespołu na The Früt, w którym obok niego znaleźli się muzycy z
pierwszego składu Früt Of The Loom : Bob Holley i Jim Kosloskey, a także nowy perkusista - Dave West.
Na początku lat 70-tych (1971r.), po odejściu Holley i Kosloskey grupa została zasilona trójka nowych
muzyków : gitarzyści - Crunchy Cristals i Kelly Minnick i basista Steven Lee (Rattroy).
W okresie kilkuletniej działalności  (1969 do około 1974r.) zespół wydal dwa albumy :
- "Keep On Truckin"  (Westbound, 1971)
- "Spoiled Rotten"  (Westbound, 1972),
oraz dwa single :
- "Prison Of Love"  /  "Send Me Down"  (Westbound, 1971)
- "Ruby Baby"  /  "Smatch N' Grabit"  (1973)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz