sobota, 31 grudnia 2016

The Rush Hour (US, Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Rush Hour  (US, Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single

Koniec roku - to czas podsumowań, zamykania różnych spraw ... . Od stycznia 2017 wracam do starej
formuły muzycznej  (prezentacja albumów). Dzisiaj zamykam  (na jakiś czas) cykl - "(nie) zapomniane single".
Dobrym  (moim zdaniem) zakończeniem kilkumiesięcznej prezentacji  (nie)  zapomnianych singli jest
chicagowska grupa The Rush Hour, zespół przy którym wyraz - "anonimowy" nie razi, a jest wręcz niezbędny.
Grupa zrealizowała jeden singiel  (wydany w marcu lub kwietniu 1969r. na etykiecie Philips Records,
nr kat. 40592, US) :
- "Set Me Free"  - cover grupy The Kinks
- "Before I Die"  -  najprawdopodobniej własna kompozycja zespołu, autorstwa : S.D. Amico i B.Glassman.
Producentem nagrań był Dan Schneider.


















P.S.

Korzystając z okazji, wszystkim miłośnikom "prawdziwej" muzyki składam życzenia :
Szczęśliwego Nowego Roku  (2017)



piątek, 30 grudnia 2016

Changin' Tymes (US, Heavy Psych Rock) - (nie) zapomniane single

Changin' Tymes  (US, Heavy Psych Rock)  - (nie) zapomniane single

Formacja z Memphis  (Tennessee, US), powstała w połowie lat 60-tych  (około 1966r.). Najprawdopodobniej pierwszy skład zespołu tworzyli : dwaj założyciele  Brit Warner  (guitar, organ, vocals),
Bruce Barham  (bass, vocals) oraz perkusista Bill Newman i Eddy Campbell  (lead guitar).
Właściwy układ personalny powstał trochę później. Tworzyli go : Brit Warner, Bruce Barham, Larry Moore
(drums, vocals), Charles Ferrer  (rhythm guitar) i Glenn Frazier  (lead guitar). Około 1969r. nastąpiła jedna
zmiana Bruce Barham został zastąpiony przez Wain Bradley  (bass, później w grupie Leviathan).
Ich  (najprawdopodobniej) jedyny singiel  ukazał się w 1969r.  (wydany przez niezależną wytwórnie - M.U.M.A. - Memphis Underground Music Association, nr kat. MUMA 1, US). Zawierał bardzo różniące się (stylistycznie) utwory - do tego stopnia, iż można mieć wrażenie, że zostały zrealizowane przez dwa różne
zespoły. "Chicago Street Fight" - krótki, folk rockowy utwór  (jakby nagrany w innym, wcześniejszym okresie) i znakomity heavy psych rockowy - "Blue Music Box".
Ze wspomnień jednego z producentów tych nagrań  (James Parks) wynika, iż grupa miała sesje nagraniową
(Sounds Studios w Memphis - należące do producenta Stan Kesler) w styczniu 1969r. Zarejestrowano
wtedy 6 utworów : "Hark The Child", "Karolina Kroone", Something They Ate" i trzy rożne wersje utworu
"Blue Music Box"  (jedna z nich znalazła się później na wspomnianym singlu).
Wynikałoby z tego, że kompozycja "Chicago Street Fight" została zarejestrowana wcześniej.
Taka teoria, wydaje się być najbardziej logicznym wytłumaczeniem tak dużej dysproporcji  (w każdym
aspekcie muzycznym) pomiędzy obydwoma  (umieszczonymi na singlu) utworami.












The Bittersweets (US, Garage - Psych Folk Rock) - (nie) zapomniane single

The Bittersweets  (US, Garage - Psych Folk Rock)  -  (nie) zapomniane single



Grupa z Scottsdale  (Arizona, US), która w połowie lat 60-tych  (1966), po wcześniejszych zawirowaniach
personalnych, a także odnośnie nazwy zespołu, przyjęła tę "właściwą"  -  The Bittersweets  (na początku w
pisowni  Bitter Sweets). Alan Chitwood  (bass, vocals) wspólnie ze szkolnym kolegą - Greg Farley  (rhythm guitar) - zwerbował (po przesłuchaniach) do zespołu wokalistę Bob Sułko  (vocals, harmonica) i poleconego
przez niego perkusistę Paul Bennett. Pod okiem managera  (Chari Zelman) zrealizowała pierwszy singiel :
- "She Treats Me Bad"
- "Cry Your Eyes Out",
wydany w lipcu 1966r. na etykiecie Hype Records  (nr kat. L-102, US).






Krótko potem, zespół zasilił gitarzysta  Paul "Skip" Ladd  (lead guitar, były członek formacji  The Hodads,
The Nightriders, Laserbeats), podobno z rekomendacji managera - gdyż dotychczasowe brzmienie
zespołu zbyt bardzo przypominało grupę The Byrds.
Kolejny singiel  (wydany w październiku 1966r. na etykiecie Chari Records, nr kat. C-102, US)
zawierał : na stronie "A" nową kompozycję (autorstwa - Sułko, Chitwood)  "Road To Rann", a na
stronie "B" znany z pierwszego singla  utwór - "She Treats Me Bad".





W maju 1967r. ukazał się trzeci i ostatni singiel zespołu  (zrealizowany w Los Angeles) :
- "In The Night"
- "Another Chance",
wydany na etykiecie  Original Sound  z Los Angeles  (nr kat. OS-70DJ, US).









W niedługim czasie  (pod koniec 1967r.) grupa The Bittersweet  przekształciła się w zespół o nazwie
The Twentieth Century Zoo  - ... ale to już zupełnie inna historia.

czwartek, 29 grudnia 2016

The Bittersweett (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

The Bittersweett  (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single



Jedyny singiel tego  (pochodzącego z Fairfield, Alabama, US)  zespołu, nosi miano jednego z najbardziej
trudnych do zdobycia i stanowi perełkę w każdej poważnej kolekcji płytowej  (ciekawe ilu kolekcjonerów
posiada w swoich zbiorach to wydawnictwo). Strona  "A" singla  - "She Lied"  -  to kompozycja członków
zespołu  (Johnny Jarrett, Chuck Jones i Gary Lacey), strona "B" - to cover The Byrds - "I'll Feel A Whole
Lot Better".
Nagrania te zostały opublikowane na etykiecie Prestige Productions Records z Birmingham, AL (nr kat.
PP66-162) w drugiej połowie 1966r.









The Blazers (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

The Blazers  (US, Garage Rock)  -  (nie) zapomniane single  


Anonimowa grupa z Kansas City  (Missouri, US) z dorobkiem jednego singla  (własne kompozycje, autorstwa Dennis Hord i Harold Halter) :
- "I Don't Need You"
- "Lovin' To Do",
który został wydany w 1966r. przez Brass Records  (nr kat. 306, US).















środa, 28 grudnia 2016

The Blue Beats (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

The Blue Beats  (US, Garage Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z Danbury  (Connecticut, US) , działająca od 1965 do 1967r., pierwotnie w składzie :
- Lance  Drake  (vocals, guitar)
- Peter Robbins  (bass)
- Andy Gaeta  (drums)
- Bruce Boege  (guitar).
Dwaj ostatni dość szybko zostali zastąpieni przez : Kit Miller (drums) i Jack Lee  (guitar, vocals).
Ten skład przetrwał prawie dwa lata. W 1967 nastąpiły kolejne roszady personalne :
- Kit Miller został zastąpiony przez Louie Mazza  (drums)
- odszedł Jack Lee  (na jego miejsce przyszedł Dick LaFreniere - guitar)
- odejście Lance Drake  (zaproszono do współpracy Chris Covell - guitar), było początkiem końca
zespołu. Grupa została wzmocniona przez Gary Quinn  (rhythm guitar).
Na przełomie 1967 / 68 - Peter Robbins  (bass), Louie Mazza  (drums, vocals), Chris Covell  (lead guitar)
i Gary Quinn  (rhythm guitar) powołali do życia nowa formacje o nazwie - The Moovees  (wydała jeden
singiel - w marcu 1968r. : "Cinnamon Square"  /  "Little Boy Blue (Little Girl's Green"  -  na etykiecie Roulette Records, nr kat. R-7002, US).
Grupa The Blue Beats miała podpisany wieloletni kontrakt z Columbia Records, w ramach którego we
wrześniu 1966r. ukazał się singiel :
- "Extra Girl"  (Jack Lee, Lance Drake)
- "She's The One"  (Jack Lee, Peter Robbins)
(Columbia Records, nr kat. 4-43790, US)






W kwietniu 1967r. Columbia wydała ich ostatni singiel :
- "Born In Chicago"  (Nick Gravenites)
- "I Can't Get Close (To Her At All)"  (Jack Lee, Lance Drake)






The Chimes (US, Garage - Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Chimes  (US, Garage - Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z Dothan  (Alabama, US), w składzie, m.in. :
- Doug Morris  (bass, później zastąpiony przez Kenneth Griffith)
- jego młodszy (o dwa lata) brat David Morris  (drums)
- Lamar Alley  (guitar, wcześniej w The Capers, później - ok.1970r. - w grupie Toe Jam)
- David Adkins  (guitar, wcześniej w The Puppets - The Webs),
- Frank Tanton  (keyboards, wcześniej w The Spades, od ok. 1968r. w grupie The Chimes, później wToe
   Jam, The Fabulous Impacts).
Podobno wokalistą tego zespołu był Douglas Huber.
W 1968r. The Chimes zrealizowali swój jedyny singiel :
- "# 38"
- "Foolish Pride",
wydany tego samego roku na etykiecie Matrix Records, nr kat. S-777, US).











wtorek, 27 grudnia 2016

The Fly-Bi-Nites (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

The Fly-Bi-Nites  (US, Garage Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z Atlanty  (Georgia, US), założona w połowie lat 60-tych przez perkusistę Doug Friedman i wokalistę
Greg Presmanes. W 1967r. wraz z basistą Tommy Dean, Bobby Levinson  (rhythm guitar), Steve Sherwood  (organ) i Bob Wade  (guitar) - zrealizowała jeden singiel :
- "Come On Up"
- "Found Love"
wydany  (własnym sumptem - około 300 sztuk, obecnie bardzo cenny okaz kolekcjonerski) w sierpniu 1967r. przez  - Tiffany Records (Lowery NRC, nr kat NRC 564, US).












Na początku 1969r.  (po odejściu Greg Presmanes)  zmieniła nazwę na The Solid Soul i wydała (jedyny)
singiel :
- "I've Been Hurt"
- "The Price Of Loving You"
(1969, 123 Records, nr kat. P-1709, US)

The Glas Managerie (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

The Glas Managerie  (US, Garage Rock)  -  (nie) zapomniane single


To jeden z kilku zespołów o takiej samej lub podobnej  (Glass Managerie) nazwie, pochodzący z obszaru
Chester  (Coatesville), Pennsylvania, US, działający w składzie, m.in. : Raymond Montoro, Jimmy McCoury (guitar), Bob Gallen  (keyboards). Pozostawił po sobie jeden singiel :
- "Natasha"
- "Mod Threads",
wydany wiosną 1967r. na etykiecie Romain Records  (nr kat. WD 1009, US)










piątek, 23 grudnia 2016

The Hackers (US, Garage Rock) - (nie) zapomniane single

The Hackers  (US, Garage Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z Alabamy  (Florence lub z pobliskiego Russellville), według nie do końca zweryfikowanych informacji, kojarzona z braćmi Hacker : Anthony  (ur. w 1943r. - zm. na raka 31.03.2002r.), Velon  (ur.
07.11.1930r. - zm.06.08.2009r.), Hartty  (ur.19.01.1947r. - zm.27.04.2016r.), Athel "Ace", Reynon.
W latach 70-tych występowali jako The Hacker Brothers Band  (album "King To The King").
The Hackers, pozostawili po sobie jeden singiel  (własne kompozycje) :
- "Keep On Running, Girl"
- "Angel Love",
wydany w 1967r. na etykiecie J J's Jewell Wear z Florence, AL  (nr kat. 003, US)









środa, 21 grudnia 2016

Buster Browns (US, Heavy Psych Rock) - (nie) zapomniane single

Buster Browns  (US, Heavy Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Formacja z Galesburg  (US, Illinois), pierwotnie działająca jako sekstet, m.in. :
- Greg Williams
- Dave Denisar
- David Bevard
- Rick Fox
- Denny Davidson.
W 1968r. - już jako kwartet  (Williams - guitar, Fox - vocals, Denisar - bass, Davidson - drums) zrealizowała  (Golden Voice Studios w Pekin, Illinois) jedyny singiel :
- "Lovin Train"
- "In The Morning",
wydany we wrześniu 1968r. na etykiecie Golden Voice Records  (nr kat. 834G-5780, US).









Lazy Nickels (US, Heavy Psych Rock) - (nie) zapomniane single

Lazy Nickels  (US, Heavy Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Krótkotrwała formacja z Kalifornii, działająca pod koniec lat 60-tych, w składzie, m.in. :
- Gary Ryan (Rhine ?)  -  drums
- Jerry Rodiger  -  bass
- Evan Eyerick  -  vocals
Grupa zrealizowała  (domowe studio nagrań Don Ellis w Hollywood) i wydała  (1968 lub 1970r.)
jeden singiel :
- "35 Design"
- "Struggle For Freedom",
wydany na etykiecie Slug Records  (nr kat. WR-5016, US).











Pure Jade Green (US, Psych Rock) - (nie) zapomniane single

Pure Jade Green  (US, Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z El Campo  (Texas, US), działająca od początku lat 60-tych  (od 1961 do około 1971) pod
różnymi nazwami : The Jades  (Freddy Koening And The Jades),  The Jades Of El Campo,  The Jades Of
Fort Worth, The Jades Of Houston, Pure Jade Green, The Jades - w składzie :
- Fred Koenig  (vocals)
- George Svoboda  (guitar)
- Ken (Kenneth) Raska  (guitar)
- Elton Knuppel  (drums)
- Wayne Knuppel  (bass).
W 1969r. zrealizowali i wydali  (Crazy Horse Records, nr kat. 1320, US, producer - Charlie Booth) jedyny
singiel  (pod nazwą - Pure Jade Green)  :
- "Bootleg"
- "Purple Grass Growing"  (pierwszą wersję tego utworu zrealizowali już w 1965r. jako The Jades)









poniedziałek, 19 grudnia 2016

The Wig / Wags - The Loving Years (US, Garage - Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Wig / Wags  -  The Loving Years  (US, Garage - Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


The Wig / Wags  -  formacja z Hope  (Arkansas, US), powstała w połowie lat 60-tych, w składzie :
- bracia Gary  (drums) i Paul Rinati  (bass),
- Steve Orak  (vocals, rhythm guitar),
- Johnson Perry  (lead guitar).
W 1966r. nagrała (jedyny) singiel :
- "I'm On My Way Down The Road"
- "The Goofy Google"
wydany w 1966r.  (lub na początku 1967) na etykiecie Sama Records  (nr kat. 1002, US), którego
producentem był Murray Cohen.







Kilka miesięcy później, ten pierwszy utwór - o skróconej nazwie - "Down The Road" został wydany
ponownie przez formacje o nazwie - The Loving Years  (nowe wcielenie The Wig / Wags w trochę zmienionej konfiguracji personalnej lub "inwencja twórcza"  producenta Murray Cohen) -  na singlu :
- "Apples And Oranges"
- "Down The Road"
producent Murray Cohen i Snuff Garrett - wydany pod koniec 1967r. na etykiecie Viva Records - Hollywood, CA  (założona w 1966r. przez Snuff Garrett i gwiazdę filmu - Clint Eastwood), nr kat. V-623, US.





   

niedziela, 18 grudnia 2016

The Scarecrow (US, Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Scarecrow  (US, Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Krótkotrwały projekt z Nowego Jorku, działający (najprawdopodobniej trio) w drugiej połowie lat 60-tych,
w składzie, m.in. :
- basista  Rich (Richard) Russo  (ur. 07.02.1944r., zm. 13.11.2009r., związany także z zespołami, m.in. :
The Ebbtones, M.S.Q. - Modern Soul Quartet, Cold Spring Harbour).
Zespół prezentował dość oryginalną muzykę, która w szerszym wymiarze miała być wydana przez Columbia
Records - co nie nastąpiło.
Zarys ich możliwości można ocenić na podstawie jedynego wydawnictwa - singiel  (covery) : "Kisses Sweeter Than Wine"  (utwór nagrany na początku lat 50-tych przez grupę The Weavers z Nowego Jorku, wątpliwego autorstwa Joel Newman i członków tej grupy pod pseudonimem Paul Campbell) i "Hold Back The Sun" (kompozycja duetu : Ron Dante i Gene Allan, nagrana  przez grupę Noah's Ark - producent Bob
Feldman i wydana w 1966r. przez Roulette Records) - w ich własnej, bardzo ciekawej aranżacji, wyprodukowany przez Bob Feldman, a wydany w połowie 1968r. przez podległą Columbia Records -
wytwórnie Date Records  (nr kat. 2-1602, US).





piątek, 16 grudnia 2016

The Shadows Of Time (US, Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Shadows Of Time  (US, Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z Newburyport  (US, Massachusetts), działająca w okresie od 1964 do 1969r. - w pierwszym okresie występująca  (od 1964 do początku 1968r.)  pod nazwą  The Shadows, a następnie (z obawy na
sankcje prawne w odniesieniu do nazwy "przynależnej" znanej formacji brytyjskiej The Shadows) jako
The Shadows Of Time.
Założona przez John Hill  (guitar), Rick Eck  (bass) i John Lowell  (vocals, rhythm guitar), do których
na krótko dołączył perkusista Paul Webber  (wiosną 1965r. zastąpiony przez Teddy Stanwood, który
był w zespole do lata 1967r. - na jego miejsce przyszedł Bill Roberts).
Istotnym wzmocnieniem było dołączenie do zespołu członka lokalnej, konkurencyjnej formacji The
General Cause  (wcześniejsza nazwa - The Electras) - Brian Chase  (keyboards, vocals, członek The Shadows - The Shadows Of Time - w okresie 1966 do początku 1967r., a następnie od lata 1968r. do końca działalności).  Wiosną 1969r. do zespołu dołączył wokalista Oodie Smith.
Latem 1969r. za ciężko zarobione, zdobyte pieniądze - w Eastern Sound Studios w Maynard, MA,
zarejestrowali   (w składzie : Hill, Eck, Lowell, Roberts, Chase, Smith)  materiał na singiel  (przy wydatnej
pomocy producenta - Ray Fournier)  :
- "Search Your Soul"  (Brian Chase),
- "My Girl"  (cover, znany z oryginalnego wykonania grupy The Temptations),
wydany lokalnie  (na etykiecie Sol Records, SOL 45-201, US) w 1969r.








Był to początek końca zespołu. Odszedł Rick Eck. Udało się pozyskać znajomego  (który właśnie wrócił
z Wietnamu) - Roger Plouff  (keyboards, a także - drums, guitar). Późnym latem 1969r. grupa przestała istnieć.
Hill, Lowell, Chase i Plouff - załozyli nowy projekt o nazwie Lord Timothy.

wtorek, 13 grudnia 2016

The Free (US, Garage - Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Free  (US, Garage - Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Krótkotrwały  (1967-68)  projekt z Detroit  (Michigan), w którym wiodącą rolę odgrywali :
- gitarzysta Joe Memmer  (urodzony w Detroit, wychowywał się i dorastał w Walled Lake, MI, w wieku 7 lat zaczął grac na gitarze, a mając 13 lat założył pierwszy zespół),
- wokalista Dave Gilbert  (wł. David Lee Gilbert, ur.04.12.1951r., dorastał i wychowywał się w Unin Lake, MI, wcześniej członek formacji The Shadows Of Light, później - m.in. : członek zespołu Teda Nugenta,
wspólnie z Joe Memmer założyciel grupy The Shadow, w połowie lat 70-tych dołączył na krótko do Ron Asheton i jego grupy The New Order z Los Angeles, od około 1976r. był członkiem znanej i cenionej formacji The Rockets z Detroit, konflikty z prawem, problemy z narkotykami i alkoholem zrujnowały jego życie, zmarł na raka wątroby mając niespełna 50 lat - 04.12.2001r.).
Jedyne ich wydawnictwo to singiel :
- "Decision For Lost Soul Blue"
- "What Makes You".
Materiał został nagrany w 1968r. w Tera Shirma Studios w Detroit, następnie "dopracowany" przez lokalnego producenta Carl Cisco, w ostateczności wydany lokalnie  (wydanie krajowe miało miejsce kilka
m-cy później - marzec 1969 przez Atco Records)  w drugiej połowie 1968r. przez Marquee Records z Detroit  (nr kat. MQ-448, US).












The Chayns (US, Garage - Psych Rock) - (nie) zapomniane single

The Chayns  (US, Garage - Psych Rock)  -  (nie) zapomniane single


Grupa z San Antonio  (Texas, US), powstała w 1965r.  - w składzie :
- Myles Wells  (guitar),
- Charles (Charlie) Eddleman  (vocals).
- Wayne Gustafson  (rhythm guitar)
- Dale Watson  (bass)
- Bob  (Robert)  Turner  (drums),
ze zmianami personalnymi  (m.in. w 1967r. dołączył Jim Ramirez) przetrwała do początku lat 70-tych.
Momentem przełomowym był sylwestrowy występ  (1965 / 66) w Teen Canteen  (San Antonio) podczas
"Battle Od The Bands".
W okresie działalności zespół nagrał i wydał kilka singli :
- "Night Time"
- "Live With The Moon"  (dotarł do 2 pozycji na lokalnej liście przebojów)
(wydany w listopadzie 1966r. na etykiecie Chayn-Reaction, nr kat. CR-001, US)











- "Live With The Moon"
- "Night Time"
(luty / marzec 1967, International Artists, IA-114, US)






- "There's Something Wrong In This Place"
- "See It Thru"
(lato 1967, International Artists, IA-119, US)






- "Run And Hide"
- "Why Did You Hurt Me"
(1968, Chayn-Reaction, CR-002, US)






- "You"
- "Let Yourself Go"
(1971, Chayn-Reaction, CR-003, US)